Regulă pregătită pentru anumite blocuri și clădiri de birouri: să aibă obligatoriu infrastructura pentru stații de alimentare a mașinilor electrice. Pentru București, obligația a fost deja pusă pe masă

Regulă pregătită pentru anumite blocuri și clădiri de birouri: să aibă obligatoriu infrastructura pentru stații de alimentare a mașinilor electrice. Pentru București, obligația a fost deja pusă pe masă
scris 3 mai 2018

Clădirile rezidențiale care dispun de mai mult de zece locuri de parcare vor trebui echipate cu infrastructura necesară instalării ulterioare a unui punct de reîncărcare a autovehiculelor electrice, prevede o propunere a Comisiei Europene de revizuire a Directivei privind performanța energetică a clădirilor și care va trebui aplicată inclusiv în România.

Aceeași cerință ar urma să fie aplicată și în cazul clădirilor nerezidențiale (noi sau renovate capital) cu mai mult de 10 locuri de parcare, dar numai pentru maximum 20% din locurile de parcare. În cazul acestui tip de clădiri va fi instalat și pus la dispoziția angajaților (eventual și clienților) cel puțin un punct de reîncărcare, pentru ca aceștia să-și poată alimenta autoturismul în timpul serviciului.

Urmărește-ne și pe Google News

De asemenea, Directiva va mai impune statelor membre ca, până la 1 ianuarie 2025, să stabilească cerințe pentru instalarea unui număr minim de puncte de alimentare a autovehiculelor electrice pentru toate clădirile nerezidențiale cu mai mult de 20 de locuri de parcare.

Cea mai mare rețea de încărcare a mașinilor electrice a introdus primele tarife pe minut. Pentru stațiile Fast Charge, prețul poate egala alimentarea cu benzină CITEȘTE ȘI Cea mai mare rețea de încărcare a mașinilor electrice a introdus primele tarife pe minut. Pentru stațiile Fast Charge, prețul poate egala alimentarea cu benzină

Totodată, noua Directivă va solicita statelor membre reducerea birocrației (procedurilor de autorizare și aprobare) procesului de instalare a stațiilor de alimentare a vehiculelor electrice, atât în ceea ce privește clădirile rezidențiale, cât și în ceea ce privește clădirile nerezidențiale.

Potrivit Comisiei Europene, absența infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice este cea mai importantă barieră în calea extinderii numărului de astfel de autoturisme la nivelul UE, deoarece are o influență majoră asupra deciziei clienților.

“Directiva privind performanța energetică a clădirilor este un instrument puternic de politici publice pentru a accelera implementarea infrastructurii de alimentare cu electricitate a vehiculelor electrice”, susține un document al CE.

FOTO Primele autobuze electrice, dotate cu wi-fi, care vor fi folosite în România CITEȘTE ȘI FOTO Primele autobuze electrice, dotate cu wi-fi, care vor fi folosite în România

La finalul lunii iunie a anului trecut, Consiliul General al Municipiului București a aprobat o hotărâre privind instalarea în București a 30 de module de stații de alimentare a autovehiculelor electrice. Hotărârea mai prevedea că proprietarii sau administratorii de spații comerciale sau birouri care au mai mult de 100 de locuri de parcare vor fi obligați să instaleze și puncte de reîncărcare pentru autovehicule electrice, cei care nu respectă aceste prevederi putând fi sancționați cu amendă de la 3.000 la 5.000 de lei. Sumele provenite din aceste amenzi vor intra în bugetul Primăriei și vor fi folosite pentru proiecte de reducere a poluării aerului.

Totodată, Compania Municipală Energetica București SA, înființată anul trecut la inițiativa primarului general al Capitalei Gabriela Firea și controlată de municipalitate prin Consiliul General al Municipiului București (CGMB), a contractat la finalul lunii trecute un studiu de oportunitate privind proiectul construirii în București a unui număr de 40 de stații de încărcare a mașinilor electrice. Studiul va fi realizat de firma de inginerie și consultanță în energetică Energy Design&Consulting SRL, va costa 50.000 de lei și ar putea fi finalizat în cursul acestei luni, potrivit anunțului de atribuire.

Proiectul construirii a 40 de stații de încărcare a mașinilor electrice în Capitală figurează în bugetul de venituri și cheltuieli pe 2018 al Companiei Municipale Energetica București SA, cu o alocare de 1,56 milioane lei.

Luna trecută, Guvernul a decis prin OUG că autoritățile și instituțiile publice, indiferent de sistemul de finanțare și subordonare, pot cumpăra autoturisme la un preț maxim de 35.000 euro, inclusiv TVA, cu condiția ca autovehiculele să fie achiziționate în cadrul programului Rabla Plus.

viewscnt
Afla mai multe despre
autoturisme
electrice
statii de încărcare
directivă