Comisia Europeană (CE) a deschis o investigație aprofundată legată de tranzacția prin care Apple ar urma să preia startup-ul britanic Shazam, pe fondul unor îngrijorări legate de impactul tranzacției asupra concurenței.
Aplicația Shazam folosește microfonul unui smartphone sau computer pentru a identifica aproape orice melodie difuzată în apropiere, iar apoi indică utilizatorilor locuri unde poate fi ascultată în viitor melodia respectivă, cum ar fi Apple Music sau YouTube.
Comisia este îngrijorată că Apple ar putea obține, prin cumpărarea Shazam, "acces la date sensibile din punct de vedere comercial" despre clienții serviciilor de streaming muzical concurente, atrăgând utilizatorii către Apple Music într-un mod incorect față de competitori.
"Accesul la astfel de date ar putea permite Apple să se adreseze direct clienților competiției și să-i încurajeze să treacă la Apple Music. În consecință, serviciile concurente ar putea fi dezavantajate", adaugă reprezentanții CE.
CITEȘTE ȘI Noul App Store crește numărul download-urilor pentru aplicațiile și jocurile promovate cu până la 800%Termenii acordului dintre Apple și Shazam nu au fost dezvăluiți, dar surse apropiate situației au declarat, anul trecut, că prețul tranzacției ar fi de circa 400 de milioane de dolari. Aceasta ar fi una dintre cele mai mari achiziții făcute vreodată de Apple.
În luna februarie, Comisia Europeană declarase că tranzacția Apple-Shazam ar putea avea un impact negativ asupra concurenței și va avea nevoie de aprobarea autorităților UE.
Inițial, Apple a avut obligația de a solicita numai acordul autorității de reglementare din Austria, nu și al Comisiei Europene, care se implică în tranzacțiile mari, care au efect la nivel european. Austria, Islanda, Italia, Franța, Norvegia, Spania și Suedia au solicitat însă ca Executivul UE să evalueze impactul preluării.