Compania franceză PSA Group (Peugeot – Citroen – DS) anunță finalizarea tranzacției de cumpărare a Opel Adam AG, care deține mărcile Opel și Vauxhall, tranzacție anunțată în premieră în luna martie a acestui an.
PSA Group a pregătit deja un plan strategic, pentru următoarele 100 de zile, destinat integrării Opel în PSA Group. Planul va fi prezentat de Michael Lohsceller, CEO Opel, cel care l-a înlocuit pe Karl-Thomas Neumann la conducerea companiei, în luna iunie, după o dispută a acestuia cu patronatul.
PSA Group a profitat de anunțul oficial pentru a sblinia faptul că, odată cu achiziția Opel, PSA devine al doilea constructor european, din punct de vedere al volumelor vândute, cu o cotă de piață de 17% în 2017. Grupul va deține din acest moment 5 mărci, dintre care una premium, cu economii generate de achziție estimate la 1,7 miliarde pe an.
Achiziția secundară din acest contract, compania financiară a GM Europe, GM Financial, este în curs de avizare din partea organismelor financiare ale UE.
Grupul PSA este deținut de familia Peugeot, compania chineză Dongfeng și statul francez, fiecare cu 12,86% și alți acționari minoritari.
Carlos Tavares, președinte și CEO al companiei, a fost anterior COO al Renault, mâna dreaptă a lui Carlos Ghosn și un potențial succesor al acestuia, la acel moment. El a preluat, în 2014, conducerea PSA Group, după ce plecase cu un an înainte de la conducerea companiei franceze rivale, în urma unei dispute cu Ghosn.
Potrivit contractului semnat în luna martie, Opel/Vauxhall au fost cumpărate de Peugeot SA (PSA) pentru 1,3 miliarde euro. Operațiunile europene ale GM Financial au fost cumpărate de PSA împreună cu BNP Parisbas pentru aproximativ 0,9 miliarde euro.
Valoarea totală a tranzacției a fost de 2,2 miliarde euro pentru operațiunile auto ale Opel/Vauxhall și 100% operațiuni europene ale GM Financial.
Valoarea tranzacției pentru PSA, incluzând Opel/Vauxhall și 50% din operațiunile europene GM Financial, a fost de 1,8 miliarde euro.
Tranzacția include toate operațiunile Opel/Vauxhall, mărcile Opel și Vauxhall, șase facilități de asamblare și 5 uzine de componente, un centru de inginerie și aproximativ 40.000 de angajați. GM și-a păstrat centrul de inginerie din Torino, Italia.
Opel/Vauxhall va continua să beneficieze de licențele de proprietate intelectuală ale GM până când vehiculele sale se vor converti progresiv la platforme PSA.