PSA Group a anunțat rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului, cu recorduri pentru marja operațională în sectorul automobile și veniturile nete ale grupului și creșteri pentru aproape toți indicatorii de business. Vânzările de automobile au crescut pentru Peugeot și au scăzut pentru Citreoen și DS.
PSA Group, companie care deține mărcile Peugeot, Citroen și DS, a dat publicității rezultatele financiare pentru semestrul 1, anunțând că Push to Pass, proiectul CEO-ului Carlos Tavares, dă rezultate.
Veniturile operaționale au crescut cu 10,7%, la 1,4 miliarde euro, cu o marjă de 7,3%, un record pentru companie. Cifra de afaceri a diviziei de automobile a fost de 19,8 miliarde euro, în creștere cu 3,6%, rezultat pus de companei pe seama noilor lansări de modele și disciplinei prețurilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cifra de afaceri a întregului grup s-a ridicat la 29,1 miliarde euro, în creștere cu 5% față de anul tecut. Subsidiara Faurecia, care produce componente auto, a avut o marjă operațională de 5,7%.
Veniturile nete ale grupului s-au ridicat la 1,25 miliarde euro.
Carlos Tavares, președinte și CEO al PSA, a declarat: „Performanțele record ale Grupului PSA au fost obținute grație clienților noștri care au făcut posibil succesul celor mai recente lansări de produse și colaboratorilor grupului concentrați pe obiectivele planului Push to Pass”.
Rezultatul operațional al întregului grup s-a ridicat la 2 miliarde euro, mai mare cu 11,5% în comparație cu semestrul 1 din 2016.
Rezultatul diviziei de finanțare PSA Finance a fost de 312 milioane de euro, în creștere cu 5,1%.
Vânzările de automobile ale PSA Group, în primul semestru din acest an, au crescut cu 2,3%, la un volum de 1,57 milioane de vehicule, rezultatul fiind influențat de creșterea de 15%, de la 891.335 în 2016, la 1,02 milioane de vehicule, a mrăcii Peugeot, și de scăderea destuld e abruptă a Citroen, -12,3%, la 526.761 (de la 600.000) și a mărcii premium DS (-46%). Cele mai vândute modele ale grupului au fost SUV-urile Peugeot 2008 și 3008, sedanul 405, precum și compacta Citroen C3.
Carlos Tavares a preluat conducerea PSA Group în 2014, la scurt timp după ce a demisionat de la Renault, unde ocupa poziția de COO și era creditat ca posibil succesor al lui Carlos Ghosn. După un interviu, în care Tavares se autopropunea ca posibil șef al oricărei companii auto, Renault a anunțat că COO-ul companiei și-a prezentat demisia.
După instalarea la PSA, o companie care se afla într-o situație extrem de fragilă din punct de vedere financiar, Carols Tavares și-a prezentat planul Push to Pass, cu obiective ambițioase până în 2021.
Anul acesta, PSA Group a anunțat cumpărarea mărcilor Opel și Vauxhall de la General Motors, procesul fiind în curs de finalizare. După integrarea acestor mărci în PSA, grupul francez va deveni al doilea producător de automobile din Europa, după VW Group.