Marca Volkswagen pare că a reușit să stopeze declinul din lunile anterioare, anunțând o creștere de 4% în iunie, cu 512.700 vehicule, după ce în luna mai postase, de asemenea, un plus de 35%. În acest moment, după 6 luni, VW are rezultate cu 0,3% mai mari decât în 2016 și s-a apropiat de 3 milioane de vehicule vândute.
Marca Volkswagen a revenit în forță pe cele mai multe dintre piețele sale importante, inclusiv China, Brazilia și Rusia, după ce în ianuarie – aprile cifrele nu erau deloc încurajatoare. În acest moment, doar în Europa mai are de recuperat, în special din cauza Germaniei, unde VW are în continuare un declin de peste 5 procente pe o piață care a crescut substanțial în acest an.
Prognozele pentru acest an rămân în continuare pozitive, fiind posibilă depășirea pragului de 6 milioane de vehicule vândute, astfel ca marca să contribuie la menținerea VW Group pe primul loc la nivel global.
Europa nu este, deocamdată, cea mai generoasă piață pentru VW, vânzările menținându-se la nivel stabil, dar asta datorită creșterilor din Europa Centrală și de Est, inclusiv România, care au adus un plus de 15,2% mărcii. În vestul Europei (-2,1%), Austria, Elveția și țările scandinave au fost cele care compensat scăderea din Germania.
Și piața din SUA a generat o creștere de 15 procente, noul SUV Atlas contribuind serios la aceste cifre.
În America de Sud, după scăderea ce părea să nu se mai încheie, VW a crescut cu 21,5 procente, un rol special având piața din Argentina, cu o creștere spectaculoasă, de 46,9%.
China, care acoperă aproape jumătate din vânzările mărcii (232.400 vehicule), a avut un avans de 5,4%, modelul local Magotan fiind responsabil pentru 10% din vânzări, la fel și SUV-ul Teramont.