Renault și Nissan au publicat datele privind situația globală a activității alianței pe care cele două companii au format-o în urmă cu 18 ani. Vânzările totale s-au ridicat la 5 miliarde euro în 2016, o creștere de 16% față de cele 4,3 miliarde încasate în 2015. Potrivit calculelor alianței, beneficiile generate ca urmare a cooperării în achiziții, dezvoltare și producție s-au ridicat la aproximativ 700 milioane de euro.
Alianța Renault – Nissan începe să comunice mult mai intens în ultima perioadă, unul dintre posibilele motive fiind iminenta atacare a titlului de „cel mai mare producător de automobile din lume”. După ce unele calcule au arătat că Alianța, cu ajutorul Mitsubishi, a depăși Toyota și Volksswagen în luna martie, Carlos Ghosn a declarat că, deși nu și-a propus, Alianța ar putea cumula la finele anului vânzări mai mari decât ale principalilor competitori.
„Creșterea cooperării în Alianță produce beneficii puternice pentru membrii săi, reflectat prin economii și inovații tehnologice care sunt utilizate de Renault și Nissan”, a spus Carlos Ghosn, președinte și CEO al Alianței. „Suntem pe cale să realizăm sinergii de 5,5 miliarde euro în 2018, chiar și fără să luăm în calcul contribuțiile Mitsubishi Motors, noul nostru partener de Alianță”, a mai spus Ghosn.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Alianța Renault-Nissan spune că, prin cooptarea Mitsubishi, volumul total de autovehicule vândute s-a ridicat la 10 milioane de unități, în 2016, ceea ce îi dă dreptul să aspire la titlul de cel mai mare producător din lume. Achziția Mitsubishi de către Nissan vine la doi ani după ce Renault și Nissan au consolidat parteneriatul prin crearea unor poziții comune pentru patru direcții: Inginerie, Producție și lanț de furnizori, Achziții și Resurse Umane. Fiecare din acestea este coordonată de un vicepreședinte al Alianței.
Anul trecut, Volkswagen a devenit cel mai mare producător auto din lume în funcție de vânzări, punând capăt dominației japonezilor de la Toyota din ultimii patru ani.
În aprilie anul acesta, Alianța a creat o unitate de business destinată vehiculelor comerciale ușoare care va genera noi sinergii pe segmentele de van-uri și pick-up-uri. Noua unitate va maximiza dezvoltarea de produse în comun, producția încrucișată, distribuirea tehnologiei și reducerea de costuri, în timp ce va conserva diferențierea de branduri pentru membrii Alianței. Mitsubishi Motors va contrubui în cadrul Alianției cu experiența în domenii precum hibride plug-in, pick-up-uri, camioane ușoare, SUV-uri, dar și cu o prezență puternică în Asia de Sud Est.
CITEȘTE ȘI Ghosn: Alianța Renault-Nissan va deveni în acest an cel mai mare producător auto mondialPrintre produsele comune ale Alianței, pe care le promovează în acest moment, se numără platforma CMF, Common Module Family, o platformă modulară pe care au fost deja construite o serie de modele și care a generat beneficii în Alianță. CMF are mai multe variante, în funcție de segmentul din care face parte automobilul, respectiv CMF-A și CFM – C/D. Până în 2020, Alianța va construi circa 70% din vehiculele sale pe platforma CMF, cu o reducere a costurilor de 30% pentru achiziții și de 40% pentru inginerie.
Alianța Renault Nissan a fost creată printr-un schimb de acțiuni deținute de Renault la Nissan și Invers. Parteneriatul Alianție cu Daimler s-a realizat de asemenea tot printr-un schimb de acțiuni. Renault mai deține controlul companiei rusești AVTOVAZ, iar Nissan a cumpărat pachetul semnificativ de acțiuni la Mitsubishi Motors. În acest moment, companiile din Alianța Renault – Nissan dețin nouă branduri auto: Nissan, Renault, Infiniti, Renault Samsung Motors, Dacia, Datsun, Venucia, Lada[3] and Mitsubishi