Principalul lanț de magazine al grupului suedez Hennes & Mauritz, H&M, va testa vânzarea de articole și mărci externe, transmite Reuters.
Decizia reprezintă o modificare semnificativă a strategiei pentru H&M și totodată un posibil pas spre concurența directă cu retalierii online care vând mai multe branduri precum grupul german Zalando și cel britanic ASOS, arată Agerpres.
Hennes & Mauritz AB, al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial după Inditex, se confruntă cu o scădere a profiturilor pentru al treilea an, din cauza declinului vânzărilor la magazinele fizice ale mărcii principale H&M.

Alți mari retaileri de articole de îmbrăcăminte au început deja să vândă produse aparținând altor mărci, cum este cazul grupului britanic Next plc, al cărui site de Internet s-a transformat în ultimul deceniu dintr-un site dedicat unui singur brand într-un agregator de articole de încălțăminte și îmbrăcăminte provenite de la diferiți furnizori.
Grupul suedez Hennes & Mauritz AB are șapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket și H&M Home.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înființată în 1947, în Vasterls, Suedia.