Noul Volkswagen Polo a fost prezentat astăzi, în premieră, la Berlin, cu multe modificări în clasa din care face parte, cea a subcompactelor, în care se mai găsesc rivalii Ford Fiesta sau Renault Clio.
Printre trăsăturile principale din punct de vedere al proporțiilor, noul VW Polo este mai lung, mai lat, dar cu o înălțime mai mică. Ampatamentul crescut cu aproape 10 centimetri aduce mai mult confort șoferului și pasagerilor, în timp ce centrul de greutate a coborât. Aspectul general păstrează proporțiile generației anterioare, dar mașina are un profil mai suplu.
Și estetic schimbările nu sunt majore, dar importante. Partea frontală este cea care conferă personalitate unei mașini, iar în cazul noului Polo vine cu faruri noi, cu un contur mult schimbat, care preia stilul regăsit la Arteon și Passat, cu un contur al luminilor de zi cu LED care va fi inconfundabil.
La interior, apare displayul digital, ajuns la a doua generație la VW, dar ajunge în premieră pe Polo. Active Info Display lasă șoferul fără clasicele cadrane analogice și le înlocuiește cu un ecran mare, pe care pot fi afișate toate informațiile despre mașină. În același timp, conexiunea cu mașina va fi facilitată de sistemul de infotainment
Tehnologiile de asistare, cele care fac mai sigură călătoria, dar apropie automobilul de ideea de vehicul autonom sunt de asemenea prezente. Printre acestea, Front Assist este cel care contribuie la evitarea unui impcat, cu pietonii sau cu un alt vehicul, iar combinația Adaptive Crusie Control - Blind Spot Detection – Rear View monitorizează rularea pe șosea în raport cu celelalte vehicule.
CITEȘTE ȘI VIDEO De astăzi, roaming la tarife naționale în UE. Vorbești în Spania sau Grecia la tarifele din România. Cum va funcționa sistemulApare o nouă versiune de echipare, Polo Beats, destinată tinerilor, care are în centru un sistem audio performant. Posibilitățile de personalizare sunt la rândul lor puse în valoare, cu 14 culori exterioare și 13 culori interioare, cu un număr aproape nelimitat de combinații.
Pe lângă motoarele clasice, pe benzină și diesel, este introdus motorul 1.0 litri TGI , care funcționează cu gaz natural și va avea 90 CP. Plaja de puteri pentru motorizări pleacă de la 65 CP și ajunge la 200 CP. Motoarele pe benzină vor fi de la 1.0 litri, 65 CP, la 1.5 TSI EVO, 150 CP. Familia TDI va fi reprezentată de propulsoare de la 80 CP la 95 CP, la lansare. Bineînțeles, vârful de gamă va fi Polo GTI, cu motor de 200 CP.
Prețul de bază, pentru caroseria cu patru uși, pentru piața din Germania, va fi de 12.975 euro, pentru România fiind așteptat un preț mai mic de pornire.
Dimensiuni
Lungime: 4035 metri
Lățime: 1,75 metri
Înălțime: 1,44 metri
Ampatament: 2,56 metri
Volum portbagaj: 351 litri