Volkswagen Golf nu mai este cel mai vândut automobil din Europa, acesta fiind detronat de Ford Fiesta. Statisticile au la bază datele colectate de Jato Dynamics de la producători, care arată că Europa a depășit SUA în cea de-a treia lună a anului.
După șapte ani în care a fost neîntrerupt cel mai cumpărat automobil din Europa, Volkswagen Golf pierde acest titlu în fața lui Ford Fiesta, în contextul unei piețe care a explodat pur și simplu la nivel european.
Înmatriculările de autoturisme din Europa au crescut în luna martie cu peste 10%, la un nivel record – cea mai bună lună martie din istorie – respectiv 1,93 milioane de unități. Mai mult, cu aceste cifre, Europa a depășit în martie piața din SUA, devenind a doua piață la nivel global.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatele se datorează în special celor 5 piețe mari ale UE, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie și Franța. Italia a generat cea mi mare creștere, cu 17,4% vânzări în plus, în timp ce Germania și Spania au avut și ele creșteri uriașe, 11,4% și, respectiv, 12,7%. Alte 12 țări europene au avut creșteri cu 2 cifre, pe fondul unui context economic favorabil.
În această conjunctură, Volkswagen nu a știut să profite de piață la fel de mutl cum a făcut-o Ford Fiesta, care a atras mai mulți cumpărători.
“În topul motivelor, programul de reduceri al Ford a fost mai agresiv comparat cu cel al VW. A fost de asemenea o reducere a înmatriculărilor de dieseluri la nivelul continentului, care a avut un impact mai mare asupra lui Volkswagen Golf, dar a lăsat neafectate segmentele mai mici, unde se află și Fiesta”, susține Felipe Munoz, analist la Jato Dynamics. Acesta este de părere că situația s-ar putea dovedi temporară, după ce faceliftul Golf va fi disponibil pe toate piețele.
Potrivit cifrelor Jato, Ford Fiesta a înregistrat 47.263 de unități vândute, în timp ce Volkswagen Golf a contabilizat un număr de 46.795 vehicule vândute. De altfel, evoluția vânzărilor din martie a condus la o creștere a cotei de piață pentru Ford, cu 0,47 puncte procentuale, în timp ce Volkswagen Group a pierdut 0,87 procente din cota sa de piață.Mai mult, se observă în datele Jato creșteri importante în două dintre segmente, cel al SUV-urilor, care deține și cea mai mare cotă de piață, și cel al segmentului subcompactelor, clasa B din care face parte și Ford Fiesta.