Primarul Gabriela Firea susține că toți consilierii municipali ar trebui să voteze proiectul de Hotărâre prin care se introduce o vinietă pentru circulația autovehiculelor în București în funcție de norma de poluare, dar se așteaptă ca Opoziția să voteze împotrivă, ceea ce în opinia sa reprezintă un vot împotriva bucureștenilor.
ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI
Primăria a venit cu un nou proiect privind taxarea mașinilor care circulă pe drumurile bucureștene. Mașinile urmează să fie taxate în funcție de încadrarea în normele Euro. Cele mai vechi vor plăti cele mai mare taxe – o vinietă (numită Oxigen) care poate ajunge la 1.900 de lei pe an – și chiar vor avea interdicție în Centrul orașului în timpul săptămânii de lucru, de dimineața până noaptea – vezi mai multe detalii aici.
Firea apără proiectul și atacă Opoziția PNL/USL, acuzând-o că dacă votează împotriva proiectului, atunci votează împotriva bucureștenilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În primul rând, ne dorim ca Bucureștiul să fie un oraș prietenos cu mediul, în care să avem grijă de sănătatea oamenilor, în special a tinerei generații, pentru că tinerii și copiii sunt cei mai afectați, ei merg în parcuri, se plimbă și inspiră un aer poluat, din păcate, și atunci orice măsură e importantă, atât venită din partea Guvernului, prin Ministerul Mediului, cât și din partea Primăriei Generale (...) Normal ar trebui să fie unanimitate pentru un astfel de proiect, care înseamnă, de fapt, viața cetățenilor, eu așa m-aș aștepta, să nu politizăm un astfel de subiect și anume viața cetățenilor. Dar, așa cum se întâmplă de fiecare dată, mă aștept ca USR și PNL să voteze împotriva nu doar a proiectului, ci împotriva bucureștenilor, pentru că acest proiect e propus de un primar PSD", a spus, duminică, Firea, cu prilejul unei vizite la Complexul Multifuncțional Caraiman, citată de Agerpres.ro.
Bogdan Glăvan, consilier pe probleme economice a premierului-desemnat Ludovic Orban a criticat inițiativa Primărie, susținând că este vorba de o taxă pe proprietate și nu de una pe poluare, pentru că nu se urmărește taxarea celor care poluează mai mult printr-un trafic intens, ci strângerea banilor la buget printr-un nou bir.
Glăvan mai susține că această taxă are caracter puternic regresiv și va afecta mai ales familiile sărace, care nu-și permit mașini noi, scutite de taxe.
Proiectul este pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General de joi și ar urma să se aplice din ianuarie 2020, dacă este adoptat.