Înmatriculările de autoturisme noi s-au ridicat în aprilie la 6.640 de unități, cu numai 7,55% mai multe decât în aprilie 2016, asta după ce în lunile anterioare creșterile erau mult mai mari. Practic, după efectul imediat al eliminării timbrului de mediu, a intervenit amânarea programului Rabla, care nu a făcut altceva decât să blocheze piața auto.
Ministrul Mediului a anunțat, joi, că programele "Rabla Clasic” și "Rabla Plus” vor fi disponibile din 18 mai, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice.
Aproape jumătate dintre mărci au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor în luna aprilie. Astfel, Smart, Mitsubishi, Subaru, Mini, Lexus, Land Rover, Nissan, Jaguar, BMW, Citroen, Audi, Dacia și Skoda sunt mărcile cu scăderi mai mici sau mai mari, cu procente între 0,2 și 66% în minus.
În volume, Dacia, BMW și Nissan au pierdut cei mai mulți clienți în comparație cu aprilie 2016.
Există și mărci care au crescut, Kia, Ford și Hyundai având numărul cel mai mare de mașini vândute în plus. În continuare, mai multe automobile care au fost declarate ca fiind livrate de unele mărci, în statisticile APIA, nu se regăsesc în datele privind înmatriculările, existând posibilitatea ca acestea să fi fost exportate, de fapt.
În același timp, pe piața second-hand, creșterea masivă datorată eliminării timbrului de mediu s-a redus ușor, însă rămâne mare, peste 63% în luna aprilie. Cel mai probabil, în lunile următoare importurile de mașini rulate se vor reduce treptat, până la un nivel rezonabil.
La nivelul celor 4 luni care au trecut din acest an, situația este ceva mai bună, cu o creștere de peste 22 de procente față de anul trecut, adică 28.916 autoturisme înmatriculate.
Sunt câteva mărci care au profitat foarte mult atât de contextul economic favorabil, cât și de eliminarea timbrului de mediu, Ford, Volkswagen și Renault fiind mărcile cu cele mai mari creșteri ale numărului de autoturisme înmatriculate.
CITEȘTE ȘI Reguli noi pentru RCA, de săptămâna viitoare: Despăgubiri limitate prin lege, ASF va calcula prețurile, cheltuieli plafonate pentru firmele de asigurareDacia are de asemenea, pe cele 4 luni, o creștere de 7 procente și aproape 500 de unități înmatriculate în plus. Odată ce va fi demarat Programul Rabla, situația se va îmbunătăți, cu siguranță, pentru aceste mărci, dar și pentru celelalte.
La polul opus se află Fiat, cu cea mai mare scădere a clienților, față de primele 4 luni din 2016. Marca italiană are cu 258 de autoturisme înmatriculate mai puține.