Piața de automobile premium a crescut odată cu restul pieței în ansamblu, apetitul românilor pentru mașini mai scumpe și mai bine echipate fiind cunoscut din perioada de dinaintea crizei.
Chiar dacă pe întreg trimestrul 1 creșterea segmentului premium a fost sub cel al întregii piețe (19% față de 27%), în luna martie înmatriculările de automobile premium au păstrat ritmul, reușind cu cele 13,6 procente să depășească creșterea de pe toată piața auto din România.
Trebuie subliniat faptul că, spre deosebire de anii anteriori, Mercedes-Benz domină categoric vânzările de mașini premium și de lux, cu o cotă de piață de peste 36 de procente, ceea ce reprezintă mai mult decât celelalte două mărci germane premium, BMW și Audi, la un loc. Explozia Mercedes a urmat trendul la nivel mondial, noile produse ale mărcii reușind să atragă foarte mulți clienți atât de la ceilalți doi rivali, cât și de la mărcile de volum.
În România, Mercedes-Benz a cunoscut o creștere, pe primul trimestru, de peste 35%, ceea ce este spectaculos, mai ales în condițiile actuale ale pieței. Și asta în timp ce BMW a avut doar 2,4% creștere, iar Audi o creștere mai mare, 11,4%.
Sunt și alte mărci cu creșteri de două cifre, Volvo, Porsche, Mini sau Jaguar, dar în cazul lor vorbim despre volume mici.
Trecând la modele, este evidentă cererea de SUV-uri, iar cel mai vândut SUV premium este și cel mai vândut SUV din România din import. Vorbim aici despre Mercedes-Benz GLC, un crossover compact, construit pe platforma lui C Class. De altfel, și al doilea loc este ocupat tot de un SUV Mercedes, GLE, din clasa imediat superioară. Practic, aproape toate segmentele premium sunt dominate de un model Mercedes, prin C Class, A Class sau GLA.
Singurul lider al unui segment care nu este Mercedes este BMW Serie 5, aflat pe locul 6 în topul mașinilor premium. Să mai spunem și că, de la Audi, cel mai bine vândut model a fost Q5, poziționat abia pe locul 7.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Top 20 Cele mai vândute mașini în trimestrul 1 în România. Focus a devenit a doua cea mai cumpărată mașină în martie, în locul lui DusterTrebuie remarcat și un model-intrus, Range Rover, preferatul multor români cu bani, un SUV opulent care stă pe locul 3 în topul vânzărilor. De altfel, în top 20 nu se află decât trei modele care nu aparțin celor de la Mercedes, Audi sau BMW, în afară de Range Rover fiind rpezent Land Rover Discovery, pe locul 17, și Vlvo XC60, pe 20 la egalitate cu BMW X4.