Înmatriculările de autoturisme noi au explodat, pur și simplu, după reînceperea programului Rabla și suprapus peste creșterea economică și eliminarea timbrului de mediu. Volumul autoturismelor înmatriculate în iunie a fost cu 47% mai mare decât în iunie 2016, cele 8.030 de autoturisme amintind vag de anii de boom ai pieței auto, 2005 – 2007, când erau înmatriculate într-o singură lună peste 30.000 de autoturisme.
Numărul total de autovehicule, autoturisme plus vehicule comerciale, înmatriculate în România în iunie s-a ridicat la 11.231 unități, în creștere cu 27,08% față de iunie 2016. Vehiculele comerciale au scăzut, față de anul trecut, cu 13,39%, segmentul care a generat scăderea cea mai mare fiind cel al autoutilitarelor de peste 16 tone. Vehiculele comerciale ușoare au avut un volum constant (1080 față de 1002).
Revenind la autoturisme, explozia generată de contextul economic și Programul Rabla au condus la o dublare a vânzărilor pentru Dacia, care a vândut 2093 de unități, (peste 100% creștere), la fel și pentru Volkswagen (+84%), ceea ce arată că temerile privind piața auto exprimate de unii jucători la momentul eliminării timbrului de mediu au fost nejustificate. Locul al treilea a fost ocupat în iunie de Ford, cu o creștere de 45,83%. Surprinzător, marca Skoda a înregistrat o scădere față de anul trecut, la fel și Renault (-14%), dar ambele își mențin trendul crescător pe primele 6 luni. Între mărcile care au avut creșteri masive se numără și Toyota, Hyundai, Suzuki, Nissan, Opel și Fiat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În primul semestru au fost înmatriculate 45.008 autoturisme, un volum care menține creșterea de aproape 27 de procente față de anul trecut și care dă speranțe pentru un total al vânzărilor la finalul anului de aproape 100.000 de autoturisme noi. Dacia a înmatriculat 11.132 autoturisme, cu 18,35% mai multe decât anul trecut, dar alte mărci au rezultate și mai bune. VW și Ford au aproape 50% creștere pe primul semestru, Opel, 42%, Toyota 61%. Dintre mărcile care n-au reușit să prindă ritmul creșterilor în acest an amintim Mitsubishi, cu o scădere de 32 de procente, generată, probabil de lipsa de modele noi în portofoliu.De asemenea, BMW are o scădere ușoară, -0,46%,dar și Peugeot și Fiat au rezultate mai slabe decât anul trecut.
În clasamentul pe modele a apărut un model surpriză, care a profitat de condițiile favorabile de piață. Este vorba despre VW Golf, care a urcat în top 3 al celor mai vândute automobile din România, în luna iunie. Aflat de obicei în afara Top 10, acest model a atras cumpărători în defavoarea altor modele, preferat în acest an, cum au fost Ford Focus, Skoda Octavia sau Opel Astra. Acestea, ca și altele, par a fi ieșit complet din atenția românilor în acest moment, fiind înlocuite de Renault Megane, dar și de Dacia Sandero.