Ponderea cumpărătorilor online în rândul utilizatorilor de Internet este în creștere, cele mai mari volume fiind înregistrate în rândul grupelor de vârstă 16-24 de ani si 25-54 de ani (68%, respectiv 69% din total), companiile fiind astfel nevoite să-și schimbe strategiile de vânzari, dar și pe cele de promovare pentru a profita de avantajele comerțului pe multiple canale, relevă statisticile europene prezentate în această săptămână. Ce anume exact se va întâmpla în România și idei concrete pentru un business online de succes vor fi anunțate în 4-5 Aprilie, la WeLoveDigital.forum, de către ministrul Comunicațiilor și cei mai puternici jucători în business.
Comerțul electronic este în plină expansiune și, până în 2020, 8 din 10 achiziții nu vor mai fi prin intermediul unei persoane de vânzări, conform statisticilor europene analizate de agenția de marketing Perceptum.
“Analizând datele disponibile, atât pe grupe de vârstă, cât și pe sexe si educatie, portretul cumpărătorului online ar arăta așa: bărbat, cu vârsta între 25 și 34 de ani, cu studii superioare, informat, preocupat de propria imagine, care achiziționează mai ales haine și articole sportive. De asemenea, cifrele biroului european de statistică arată că, în România, comerțul electronic este încă departe de potențial, atât din perspectiva cumpărătorilor, cât și a retailerilor”, arată Raluca Ghilea, Director Executiv Perceptum.
Dintre cei care au făcut cumpărături online, doar 3% au reclamat probleme legate de fraudă, aceasta fiind cea mai puțin reclamată problemă. 68% din cumpărători au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă, în timp ce 17% s-au plâns de viteza mai redusă a livrării față de timpii indicați de comerciant. De asemenea, 13% s-au plâns de blocaje tehnice ale site-urilor în timpul comenzii sau al plății.
“Interacțiunea fizică, într-un magazin, cu un vânzător se va reduce semnificativ în următorii ani. Mai exact, până în 2020, este posibil ca 80% din vânzări să se facă fără a intra în contact cu un comerciant. Această tendință este evidentă, dar ea nu va duce la dispariția magazinelor fizice, dimpotrivă. Ele vor rămâne cele mai bune canale de consolidare a brandului. Asta se întâmplă deja peste Ocean și în multe state europene, unde companii mari au decis să investească în rețeaua de magazine, simultan cu strategia de vânzări online”, a precizat Raluca Ghilea.
La nivelul UE, două treimi dintre utilizatorii de Internet au efectuat cumpărături online anul trecut, un avans de peste 15% față de 2007.
Detalii suplimentare pot fi aflate AICI
Participanții WeLoveDigital.forum vor avea ocazia de a învăța mai multe despre promovarea și creșterea unui business în mediul online de la o serie de specialiști din România și UK. Augustin Jianu, Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale; Cristian Pațachia Sultănoiu, Development & Innovation Manager, Orange Romania; Nicoleta Schroeder, General Manager Uber Romania; Ana Sipciu, Industry Manager Google Romania; Mihai Patrascu, CEO, evoMag ; Cosmin Golea, Ecommerce Manager, Mobexpert; Bogdan Lupu, Head of digital, Carrefour Romania Marian Ignat, Director Digital Banking BCR; Robert Anghel, Director Digital Channels, ING Bank; Dorin Pena, Director General, Cisco România; Adi Paun, Online Marketing Manager & Development Project Manager, Carturesti.ro sunt doar câțiva dintre speakerii ce vor împărtăși audienței instrumente și strategii care îi vor ajuta să devină cât mai prezenți în ochii clienților și ai partenerilor de afaceri.
Cu peste 20 ani de experiență în domeniul digital și mii de ore de consultanță și training pentru clienți ca British Airways, Ryanair, Conde Nast, Hearst, Guardian Media Group, Time Inc, Publicitas, Mindshare, IAB UK &Ireland, Telegraph Media Group, Steve Thompson revine în România pentru a susține un workshop de Attribution Modeling. În cadrul acestui workshop, Steve va prezenta audienței un set de reguli care determină cum se împarte “meritul” pentru o conversie între toate “touchpoint-urile” prin care a fost atins un utilizator până în momentul conversiei, reguli foarte importante în deciziile de investiții.
În plus, cei care se înscriu până pe 30 martie la workshop-urile din 5 aprilie pot beneficia de 30% discount daca completează codul promotional WLD17 în formularul de înscriere de pe pagina de eveniment! Programul forumului este disponibil pe site-ul evenimentului. Pentru înscrieri și informații suplimentare, accesează pagina dedicată. Oricât de multe știi despre Internet și afaceri digitale și orice vrei să obții, WeLoveDigital.forum te va ajuta să ajungi acolo mai rapid și mai eficient!
WeLoveDigital.forum… and You Should Too!