Aproape trei sferturi dintre străinii care înnoptează în hotelurile din România sunt, de fapt, oameni de afaceri, funcționari sau angajați ai diverselor companii, ajunși în România în interes de serviciu și pe care statistica îi cladifică drept turiști. Conștientă de această realitate, Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) caută soluții prin care să îi transforme în turiști adevărați.
Prezentă la cel mai mare târg de turism pentru specialiști din lume, World Trade Market London, Anca Nedea, președintele ANT, a declarat, la Londra, pentru Profit.ro că vizitatorilor în interes de business trebuie să le fie puse la dispoziție diverse facilități pentru ca, în puținul timp liber pe care îl au între două întâlniri de serviciu, să poată descoperi și o parte din destinația în care au ajuns.
"Un client captiv la evenimente de business poate fi determinat să consume mai mult din partea turistică. E foarte important ca acesta să poată face un mic tur al destinațiilor, dar pentru asta trebuie să aibă acces facil și informații despre atracțiile culturale", apreciază Nedea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ea adaugă că va trebui dezvoltat un calendar pe 365 de zile, pe care autoritatea centrală și autoritățile locale din destinațiile respective să îl poată pune la dispoziția turiștilor, care să poată găsi acolo evenimentele zilnice din locul în care a ajuns.
World Travel Market London 2016 se desfășoară în perioada 7 – 9 noiembrie și este cel mai mare târg din lume pentru specialiști (Business2Business). Un număr de 182 de țări din întreaga lume s-au inscris la târg cu pavilion național, înregistrându-se oficial 50.000 de participanți, iar organizatorii estimează un număr de peste 100.000 de vizitatori pe durata celor trei zile.
România este prezentă la World Travel Market London 2016 cu un stand cu o suprafață de 198 de metri pătrați, iar fiecare dintre cei 46 de co-expozanți are câte un desk propriu. În stand se mai află și 12 meeting-tables, acolo unde co-expozanții își pot primi invitații.