România ar trebui să se folosească de mitul lui Dracula, nu să se rușineze cu el sau să se teamă că o eventuală promovare cu ajutorul acestuia ar putea stârni discuții, crede Anca Nedea, președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), prezentă la standul României de la World Trade Market, care se desfășoară în perioada 7-9 noiembrie la Londra. Unul dintre elementele cheie ale promovării României în următorii ani va fi misterul, ANT intenționând să "îmbrace" în mituri și legende toate formele de turism.
"Mă uitam zilele trecute la un reportaj la tv, în care ungurii își asumau apartenența mitului Dracula. Și au inverstit bani să facă chestia asta. Atâta timp cât noi nu facem altceva decât să ne certăm între noi dacă ar fi bine sau nu să îl folosim, pierdem un timp extraordinar pe care mediul online îl poate capitaliza și viraliza extrem de rapid, dacă știm să facem asta", crede Nedea.
Ea a povestit că s-a întâlnit recent cu un tânăr investitor român în turism, care întreba ce s-a întâmplat cu parcul lui Dracula, spunând că dincolo de problemele de legalitate, ideea în sine nu este rea. "Eu încercam să-i explic că tema e atât de sensibilă, încât nu mai are curajul să o reia nimeni, dar adevărul este că americanii vând o istorie de 200 de ani din nimic. Legendele lor țin de desene animate, de filme western etc.", a adăugat șefa ANT.
Nedea a mai spus că în noua strategie de marketing a instituției pe care o conduce, unul dintre cele mai importante aspecte este misterul. Dracula, a afirmat ea, este o parte dintr-o construcție întreagă a poziționării României pe mister, pe mituri, pe legende.
CITEȘTE ȘI Anca Nedea, ANT: Le recomandăm românilor să se îndrepte către turismul intern"Nu numai că e ceea ce vinde acum la consumatorul de travel, dar misterul a vândut și vinde în permanență. Sunt mituri și legende ce țin de partea rurală, de istoria românilor, de daci. Masca dacică poate fi transformată într-o campanie și în tot soiul de aplicații mobile, care să fie un noul element de identificare. Trebuie să creăm tot felul de figuri prietenoase care stârnesc interesul. Orice formă de turism poate fi îmbrăcată în mituri și legende, de la turismul de sănătate, turismul istoric, turismul rural, turismul economic, mice-ul...", crede șefa Autorității Naționale pentru Turism.
World Travel Market London 2016 se desfășoară în perioada 7 – 9 noiembrie și este cel mai mare târg din lume pentru specialiști (Business2Business). Un număr de 182 de țări din întreaga lume s-au inscris la târg cu pavilion național, înregistrându-se oficial 50.000 de participanți, iar organizatorii estimează un număr de peste 100.000 de vizitatori pe durata celor trei zile.
România este prezentă la World Travel Market London 2016 cu un stand cu o suprafață de 198 de metri pătrați, iar fiecare dintre cei 46 de co-expozanți are câte un desk propriu. În stand se mai află și 12 meeting-tables, acolo unde co-expozanții își pot primi invitații.