Compania britanică Skyscanner, care operează site-ul de călătorii cu același nume, a fost cumpărată de gigantul chinez Ctrip pentru 1,4 miliarde de lire sterline (1,75 miliarde de dolari), fiind cea mai mare achiziție din domeniul turismului online. Tranzacția va fi predominant în numerar și urmează să fie finalizată înainte de finalul anului, informează BBC și TechCrunch.
Skyscanner va continua să opereze separat de Ctrip, aspect confirmat de ambele părți.
Site-ul operat de Skyscanner, cu sediul în Edinburgh, este disponibil în peste 30 de limbi, inclusiv română, și are peste 60 de milioane de utilizatori activi. Site-ul ajută utilizatorii să compare prețurile pentru zboruri cu avionul, hoteluri și mașini de închiriat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ctrip a fost fondată în 1999 și este cea mai mare companie online de călătorii din China. În trimestrul al treilea al anului, Ctrip a obținut venituri de 5,6 miliarde reprezentând echivalentul a 810 milioane de euro, în creștere cu 75% în ritm anual. Compania chineză a atras recent aproape 1 milaird de dolari din vânzarea de obligațiuni convertibile, posibil chiar pentru a putea prelua Skyscanner.
Și Skyscanner a atras, la începutul anului, o finanțare de 192 milioane de dolari pentru a investi în extinderea la nivel global, fiind prima finanțare atrasă de companie în ultimii peste doi ani. La acel moment, Skyscanner a fost evaluată la 1,6 milairde de dolari, iar investitorii anticipau o listare la bursă a companiei în 2017.
Anunțul referitor la tranzacție a venit la doar câteva ore după ce ministrul britanic de Finanțe, Philip Hammond, a promis 400 de milioane de lire pentru a ajuta start-up-urile digitale de succes cu scopul de a evita să fie cumpărate de companii gigant.
„Skyscanner ne va completa poziția la nivel global, iar noi vom adăuga valoare companiei prin experiența, tehnologia și capacitățile noastre”, a afirmat James Jianzhang Liang, președinte executiv al Ctrip.