Proprietarul Castelului Bran, Dominic de Habsburg, nu agreează asocierea acestuia cu mitul lui Dracula, potrivit unui interviu publicat de Wall Street Journal.
Dominic de Habsburg, acum în vârstă de 79 de ani, își amintește Castelul Bran ca fiind, în vremea copilăriei sale, „un loc fericit, plin de lumină și flori”. Acesta dorește să transforme castelul dintr-un muzeu întunecat într-un loc luminos, care să arate vizitatorilor o parte din cultura vastă a țării, în amintirea bunicii sale, regina Maria, soția regelui Ferdinand.
Datorită asemănării edificiului cu fortăreața fictivă descrisă de Bram Stoker în romanul “Dracula” (1897), parcarea castelului este plină de vânzători de suveniruri cu vampiri sau sticle cu vișinată Dracula.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Este un castel de poveste, cu o regină desprinsă din povești!”, spune Dominic de Habsburg. Acesta adaugă că este deranjat de actuala imagine a castelului: “De ce ar vrea cineva să se concentreze pe o invenție, când are propria lui istorie atât de bogată?”
Totuși, deși proprietarul actual al castelului spune că nu își amintește nicio asociere a acestuia cu Dracula, există unele legături. Imagini găsite în biroul lui Stoker sugerează că edificiul a fost sursa de inspirație pentru romanul “Dracula”.
Castelul Bran, care datează din secolul 14, este amplasat în Munții Carpați, la granița dintre Transilvania și Țara Românească (la 30 de km de Brașov), fiind o uriașă fortăreață medievală.
CITEȘTE ȘI Burcea, ANAT: România are nevoie de un buget de promovare de 5 ori mai mare, actualul buget este de râsÎn 2006, Castelul Bran a fost retrocedat lui Dominic de Habsburg, fiul principesei Ileana, și surorilor sale. Dominic de Habsburg, născut pe 4 iulie 1937, este arhitect și locuiește la New York.
O companie românească administrează în prezent castelul, care este deschis publicului larg pentru vizite ghidate.
Recent, Anca Nedea, președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), a afirmat că România ar trebui să se folosească de mitul lui Dracula, nu să se rușineze cu el sau să se teamă că o eventuală promovare cu ajutorul acestuia ar putea stârni discuții. Unul dintre elementele cheie ale promovării României în următorii ani va fi misterul, ANT intenționând să "îmbrace" în mituri și legende toate formele de turism, a adăugat aceasta.