Capitalizarea Facebook a devenit de patru ori mai mare în cinci ani, de 420 miliarde dolari, după o listare dificilă

Capitalizarea Facebook a devenit de patru ori mai mare în cinci ani, de 420 miliarde dolari, după o listare dificilă
scris 19 mai 2017

Capitalizarea de piață a Facebook a devenit de patru ori mai mare în cinci ani, atingând aproape 420 de miliarde de dolari, după o listare dificilă și un prim an în care acțiunile companiei au scăzut cu 33%, relatează MarketWatch.

Facebook a avut un debut dificil la bursa Nasdaq în urmă cu exact cinci ani, din cauza unei defecțiuni tehnice, iar evoluția din primul an a acțiunilor a dezamăgit, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Oferta publică inițială a Facebook a fost folosită ca bază de comparație pentru listarea din acest an a Snap.

Traiectoria acțiunilor Facebook arată că performanțele unei companii nu pot fi judecate în funcție de oferta publică inițială și nici de primul an pe Wall Street.

În anul care a urmat listării, analiștii au fost îngrijorați că Facebook a fost supraevaluată, iar veniturile și numărul utilizatorilor nu cresc suficient de rapid.

Apple trece la leu – compania americană va exprima prețurile în moneda românească pentru utilizatorii români CITEȘTE ȘI Apple trece la leu – compania americană va exprima prețurile în moneda românească pentru utilizatorii români

În prezent, Snap are probleme similare, debutul din 2 martie al acțiunilor companiei fiind urmat rapid de comentarii ale analiștilor îngrijorați că acțiunile acesteia sunt supraevaluate, de ritmul de creștere al numărului de utilizatori și de concurența Facebook.

Există totuși o mare diferență între cele două companii, aceea că Snap s-a listat cu o capitalizare de 19,7 miliarde de dolari, iar Facebook cu una de 104 miliarde de dolari, care a crescut între timp la 419,7 miliarde de dolari.

În momentul listării, Facebook avea zilnic 526 de milioane de utilizatori activi, venituri totale de 1,06 miliarde de dolari și venituri pe utilizator de 1,21 dolari. Compania era deja profitabilă, cu un profit net de 205 milioane de dolari.

În martie, Snap avea 158 de milioane de utilizatori activi pe zi, venituri de 165,7 milioane de dolari și venituri pe utilizator de 1,05 dolari. Compania nu era profitabilă, înregistrând o pierdere netă de 169,9 milioane de dolari, care a crescut în primul trimestru la 2,2 miliarde de dolari, potrivit primului raport financiar publicat după listare.

Facebook are în prezent 1,28 de miliarde de utilizatori activi pe zi, a adăugat platforme ca Instagram și WhatsApp și se dezvoltă în domeniul realității virtuale, promițând și inovații, cum sunt auzul prin intermediul pielii.

Acțiunile Facebook au crescut cu 11% în ultimele trei luni, comparativ cu un avans al indicelui S&P 500 de 1%.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
capitalizare