Fuchs Condimente Romania, cel mai important jucător pe piața de condimente și ingrediente alimentare din România, parte din grupul german Fuchs, a inaugurat noua hală de producție, o investiție de 14 milioane de euro. Aceasta este cea mai mare investiție a germanilor de până acum în România.
„Noua investiție va crește semnificativ capacitatea de producție a companiei, cu circa 60%, permițând o mai bună adaptare la cerințele pieței locale și internaționale. Capacitatea actuală a fost mărită printr-o investiție de 14 milioane Euro în fabrica existentă din Curtea de Argeș. În prezent, ea are o capacitate de 150-160 de milioane de unități per an”, spune, pentru Profit.ro, Uwe-Jens Karl, Managing Partner Fuchs Condimente România.
Investiția va permite companiei să-și extindă și portofoliul de produse, dar și să-și consolideze poziția pe piața locală.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Strategia Fuchs a evoluat pentru a răspunde provocărilor actuale. Compania se concentrează pe diversificarea produselor și atragerea unui public. Fuchs Condimente RO pregătește lansarea de noi produse care țintesc generația Z. De asemenea, se pune accent pe sustenabilitate și ambalaje ecologice, precum și pe consolidarea prezenței pe piețele internaționale. Detalii concrete despre branduri vor fi dezvăluite în viitorul apropiat, dar direcția este clar axată pe inovație și sustenabilitate”, mai spune acesta.
Și exporturile joacă un rol important în strategia Fuchs Condimente, cu o creștere semnificativă a vânzărilor din mărcile private pe piețele externe, mai adaugă el.
„Compania vizează extinderea pe piețe noi, consolidându-și prezența în topul țărilor precum Germania, Polonia și Ungaria. Se explorează activ noi piețe în Europa de Est și Asia”, subliniază Uwe-Jens Karl.
Investițiile viitoare, continuă acesta, se vor concentra pe automatizare și sustenabilitate.
„Investiția curentă va fi suficientă pentru următorii ani, iar compania este pregătită să răspundă cererii mari pe termen lung. Fuchs are planuri de a investi și în panouri fotovoltaice, însă detalii exacte privind momentul implementării și valoarea investiției nu au fost încă comunicate. Scopul este de a reduce consumul de energie tradițională și de a susține obiectivele de sustenabilitate”, mai spune el.
Creșterile viitoare vor veni din expansiunea mărcilor private, extinderea pe piețele internaționale și dezvoltarea de produse inovative și sustenabile care răspund nevoilor unui public tânăr, afirmă Uwe-Jens Karl.
De asemenea, Fuchs își propune să capitalizeze pe tendințele legate de sustenabilitate și produse premium.
Fuchs Condimente Romania este prezentă pe piața locală din 2001.
Compania are în portofoliu brandurile Fuchs, Cosmin, Alex, Mirodenia, V6BBQ, Bio Wagner și Ubena.
„Brandul Cosmin este cel mai mare generator de vânzări, fiind un nume tradițional și foarte apreciat pe piața românească. Fuchs, cu sub-brandurile Mirodenia și V6BBQ, este, de asemenea, un contribuitor semnificativ”, precizează Uwe-Jens Karl.
Pentru anul 2024, Fuchs Condimente România estimează o cifră de afaceri care va depăși pragul de 30 de milioane de euro, cu o marjă de profit între 5 și 10%.
„Anul 2024 a debutat cu un ritm accelerat de creștere pentru companie, urmat de o ușoară stagnare datorată incertitudinilor economice și scăderii consumului. Comparativ cu 2023, vânzările au fost stabile, dar sectorul condimentele a fost afectat de creșterea prețurilor materiilor prime, în special la piperul negru”, mai spune acesta.
În 2024, adaugă el, prețurile condimentelor au crescut, în special pentru piperul negru, care a ajuns de la 4 la 7-8 USD/kg, din cauza problemelor de aprovizionare globală.
„Această creștere s-a reflectat și la nivel local, iar pentru 2025 anticipăm noi ajustări de prețuri, în funcție de evoluția pieței internaționale și disponibilitatea materiilor prime”, precizează executivul.
Principalele provocări ale companiei, continuă el, țin de aprovizionarea cu materii prime din Asia și America de Sud, unde condițiile meteo și reglementările stricte influențează disponibilitatea și prețurile condimentelor, dar vin și din reglementările stricte impuse de UE cu privire la limitele admise ale unor substanțe din materii prime, care cresc complexitatea administrativă și pot determina anumiți furnizori să evite piața europeană.
„Consumul în 2024 a rămas relativ stabil, dar consumatorii au devenit mai atenți la prețuri și sunt mai exigenți în privința calității produselor. Pentru 2025, se anticipează o creștere a cererii pentru produse sănătoase și sustenabile.
Pe termen lung, în următorii 3-5 ani, compania vizează consolidarea poziției pe piața locală și internațională prin investiții în inovație, sustenabilitate și extinderea portofoliului de produse. Extinderea capacității de producție și creșterea prezenței în piețele externe vor fi factori esențiali în această evoluție”, afirmă el.
CITEȘTE ȘI Wienerberger, cel mai mare producător de cărămizi din lume, inaugurează o nouă fabrică în RomâniaUwe-Jens Karl mai spune și că cele mai mari creșteri ale vânzărilor companiei vin din segmentul modern trade, în timp ce tradițional trade a înregistrat o scădere.
În plus, adaugă acesta, comerțul online devine din ce în ce mai relevant, iar Fuchs își intensifică prezența pe acest canal, vizând o experiență omnichannel completă pentru consumatori.
„Fuchs are un portofoliu variat de SKU-uri în retail, incluzând atât condimente mono cât și mixuri inovatoare. Se așteaptă o creștere a numărului de SKU-uri pe măsură ce compania lansează noi produse și inovații în ambalare”, precizează Uwe-Jens Karl.
CITEȘTE ȘI Douglas anunță schimbări în structura de management din România și înființarea unui clusterDespre consumul de condimente în România, Uwe-Jens Karl afirmă că, în ultimii 10-20 de ani, acesta a crescut semnificativ, estimându-se o creștere de aproximativ 30-40%.
„Românii au devenit mai deschiși către bucătăria internațională și folosirea unor mixuri complexe, ceea ce a stimulat cererea pentru condimente”, subliniază el.
Fuchs Condimente Romania face parte din Grupul Fuchs, fondat de Dieter Fuchs, în 1952, în orașul Diessen (Germania), ca afacere de familie.
În următorii 25 ani de la înființare, Grupul s-a extins în Franța, în Statele Unite, în Brazilia – unde condimentele sunt crescute în plantații controlate și atent selecționate – iar mai apoi, în China. Astăzi, Grupul Fuchs este prezent în 10 țări, de pe 4 continente.