OMV Petrom a alocat 350.000 de euro pentru afacerile sociale din ediția a doua a programului Fabricat în Țara lui Andrei

OMV Petrom a alocat 350.000 de euro pentru afacerile sociale din ediția a doua a programului Fabricat în Țara lui Andrei

Laura Leonte își prezintă afacerea de accesorii cusute Consânzeana

Cristina Dobreanu
Cristina Dobreanu
scris 19 mai 2016

Compania OMV Petrom, una dintre cele mai mari din România după cifra de afaceri, a selectat zece afaceri sociale câștigătoare ale ediției a doua a programului Fabrica în Țara lui Andrei care vor primi, fiecare, câte 32.000 de euro și consultanță de business pentru un an.

Câștigătorii au fost aleși din cele peste 180 de proiecte înscrise în competiție, trecând prin mai multe etape intermediare de selecție, inclusiv o perioadă de șapte luni în care finaliștii au primit consultanță și sprijin financiar de până la 1.500 de euro pentru a-și testa pe teren ideile.

Urmărește-ne și pe Google News

Proiectele câștigătoare au domenii diferite de activitate, de la îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, producție de plante aromatice și legume, uleiuri vegetale, accesorii vestimentare cusute de mână sau producerea de dulcețuri și de miere.

”Dulcețurile noastre sunt produse cu ajutorul persoanelor din categorii defavorizate, iar fructele le preluăm de la mici producători din județul Argeș. Fabricat în Țara lui Andrei ne-a oferit șansa să ne extindem într-o altă localitate din județ, în comuna Micești”, spune Mihai Zaharia de la Bunicel.ro.

Sfaturile șefului BVB pentru micii antreprenori CITEȘTE ȘI Sfaturile șefului BVB pentru micii antreprenori

Planurile de afaceri vor fi puse în aplicare în zece comunități din opt județe: Marca (Sălaj), Poiana Câmpina și Scorțeni (Prahova), Mădulari (Vâlcea), Gura Ocniței și Aninoara (Dâmbovița), Berca (Buzău),  Marghita (Bihor), Videle (Teleorman) și Mircești (Argeș).

Cei zece viitori antreprenori sociali își propun să creeze peste 35 de locuri de muncă în primul an de activitate.

”A fost dificil să ne hotărâm. M-a impresionat varietatea propunerilor, a locurilor din care vin ideile și background-ul antreprenorilor”, a spus Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom și unul din cei nouă membri ai juriului.

Programul Fabricat în Țara lui Andrei, care este organizat de OMV Petrom în parteneriat cu Fundația NESst, susține idei de afaceri care își propun să rezolve probleme sociale, creează locuri de muncă și aduc valoare socială și economică în comunitățile din România.

Prima ediție a programului, care a avut loc în 2013, a creat zece afaceri sociale în șapte comunități, iar în doi ani au fost generate 24 de locuri de muncă permanente și 32 sezoniere.

Printre câștigătorii ediției precedente se numără Atelier Simpluș, o afacere socială inițiată de Asociația ALIAT în Mănești, județul Dâmbovița; fabrica de elemente vibropresate, o afacere socială prin care Habitat for Humanity luptă împotriva sărăciei prin producerea, la prețuri accesibile, de materiale de construcții în comunitatea Comănești, județul Bacău; EcoHerbal, afacerea prin care antreprenoarea Andreea Ursea a amenajat o secție de colectare și prelucrare de plante medicinale și aromatice în comuna Ghimpați, județul Giurgiu, sau Materia, businessul inițiat de Cristian Branea, alături de alți trei antreprenori, prin care produc și comercializează obiecte premium de mobilier sau decorațiuni din lemn recuperat și reciclat.

În total, pentru cele două ediții ale competiție, OMV Petrom a alocat 700.000 de euro și peste 2.000 de ore de consultanță oferite atât în perioada de incubare, cât și în primul an de activitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
afaceri sociale
fabricat in tara lui andrei
omv petrom
fundatia nesst