"Un obiectiv strategic important este dezvoltarea de private label-uri românești, cu potențial de export în toate piețele Rohlik – Cehia, Ungaria, Austria și Germania. Practic, România poate deveni nu doar o piață deservită, ci și un furnizor regional de specialități locale", spune Kaiser.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
România rămâne, la trei ani de la intrarea Rohlik pe piață, una dintre cele mai dinamice țări din grup, în condițiile în care ecommerce-ul alimentar reprezintă doar 3% din retail, iar Bucureștiul ajunge la 6%. Astfel, spațiul de creștere este încă foarte ridicat, iar 2026 va fi un an de consolidare, cu o creștere planificată double-digits.
"Ne concentrăm pe întărirea sortimentului, în special în zona produselor organice și locale, un segment care crește mult peste media pieței, dar și pe maturizarea bazei de clienți, care devine tot mai atentă la prospețime, trasabilitate și origine. (...) Din perspectivă operațională, extinderea flotei electrice și optimizarea rutelor de livrare ne vor permite să menținem standardele ridicate de calitate și viteză, chiar și într-un context de costuri în creștere", detaliază managerul Sezamo (foto) obiectivele trasate pentru 2026.
După o creștere puternică în 2024, de peste 50% în ceea ce privește numărul total de comenzi și venituri, anul 2025 a confirmat stabilitatea businessului, cu "indicatori solizi și o profitabilitate operațională îmbunătățită", mai ales datorită optimizării proceselor logistice și a eficienței depozitului deschis în 2022 în zona Ștefănești – Afumați de lângă București.

Michael Kaiser, director comercial Sezamo
Numărul de clienți activi a continuat să crească, iar valoarea medie a coșului din acest an a depășit 320 de lei, una dintre cele mai ridicate din piață. Categoriile cu cel mai rapid ritm de creștere au fost produsele organice, în special cele provenite de la producători locali de lactate, fructe și legume.
Sezamo și-a extins în acest an flota la peste 130 de vehicule electrice, față de 40 la lansare. În perioadele de sărbători, Sezamo este, în continuare, la limita capacității operaționale.
Managerul a detaliat și câteva dintre provocările cu care se confruntă compania, arătând că întreg contextul economic din ultimele luni, inclusiv creșterea TVA, inflația și presiunea tot mai mare pe costuri se reflectă în comportamentul de cumpărare.
"Oamenii sunt mai atenți la preț, compară mai mult și se orientează mai des către produse din zona value for money, un segment care crește mai repede decât în anii anteriori. Cu toate acestea, valoarea medie a coșului nu a scăzut, ceea ce arată că publicul nostru rămâne dispus să investească în calitate, prospețime și selecție", spune Kaiser.
Există însă schimbări clare în structura consumului, astfel că scade cererea pentru produsele care conțin peste 10% zahăr, categorie care s-a și scumpit, în timp ce interesul pentru produsele bio crește într-un ritm și mai accelerat. Consumatorii nu reduc consumul, ci îl reorientează, modelându-și coșul astfel încât să includă opțiuni considerate mai sănătoase și mai valoroase, potrivit sursei citate.
În aceste condiții, provocarea reală este menținerea echilibrului între creșterea costurilor operaționale și accesibilitatea produselor.
"Într-o industrie cu marje sensibile, orice variație externă se simte rapid. Avantajul nostru este că am construit de la început un model operațional eficient, cu flota electrică, lanț scurt de aprovizionare și procese logistice optimizate, ceea ce ne permite să absorbim mai bine aceste presiuni decât un retailer tradițional", mai spune directorul Sezamo.
Intrarea retailerului pe piața locală a fost anunțată în premieră de Profit.ro în martie 2021, iar lansarea comercială, pentru publicul larg, a avut loc în toamna anului 2022, în urma unei investiții de șase milioane de euro.
Anul trecut, firma Covrigul Crocant, administratorul Sezamo, a consemnat vânzări de 110,8 milioane de lei, în urcare cu 50% față de 2023. Pierderea netă a scăzut cu 52,8%, la 28,17 milioane de lei.
















