Mercedes-Benz a lăsat în urmă complet Tesla, cel puțin în materie de conducere autonomă. În timp ce Tesla are probleme majore cu sistemul Auto Pilot, germanii au primit certificarea în California, după ce la începutul anului fuseseră autorizați să vândă sistemul Drive Pilot în Nevada.
Mașinile Mercedes-Benz echipate cu sistemul de autonomie Level 3 numit Drive Pilot vor putea fi vândute în statul California, cunoscut pentru apetitul locuitorilor pentru vehicule electrice. Primele mașini care vor oferi clienților sistemul de conducere autonomă sunt S Class și versiunea electrică EQS.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mercedes este prima marcă auto care obține omologarea unui vehicul cu conducere autonomă de nivel 3 în California, cel mai mare stat al SUA și cea mai mare piață de vehicule electrice din această țară. Anterior, compania germană obținuse prima certificare din istoria SUA în Nevada, iar în urmă cu un an a obținut omologarea în Germania. Constructorul german a anunțat că primele autovehicule echipate cu acest sistem au fost cumpărate deja și vor fi livrate la sfârșitul acestui an.
Mercedes-Benz este producătorul cu sistemul cel mai avansat de conducere autonomă, atât din punct de vedere al omologării, cât și din punct de vedere al complexității. Principalii concurenți pe acest segment sunt cei de la Tesla, care vând deja mașini echipate cu două versiuni, Autopilot și Full Self Driving, însă niciuna nu este omologată pentru conducere autonomă Level 3, pentru a putea fi vândută ca atare. Tesla are în schimb probleme mari din cauza numeroaselor accidente produse din cauza acestor sisteme, pentru care clienții plătesc până la 15.000 de dolari, în SUA.
”Mercedes-Benz DRIVE PILOT este singurul sistem SAE Nivel 3 din lume cu omologare de tip valabilă la nivel internațional. Se bazează pe o bază foarte solidă, stabilind noi standarde industriale. DRIVE PILOT folosește o arhitectură de vehicul extrem de sofisticată, bazată pe redundanță, cu o multitudine de senzori care permit conducerea automată condiționată confortabilă și sigură. Certificarea de către autoritățile din California și Nevada confirmă încă o dată că redundanța este abordarea sigură și, prin urmare, corectă”, a declarat Markus Schäfer, Chief Technology Officer al Mercedes-Benz Group AG.
După cum explică Mercedes, sistemul funcționează pe tronsoane de autostradă adecvate și unde există o densitate mare a traficului, unde poate prelua controlul mașinii, până la viteze de 65 km/h. Dacă sunt îndeplinite condițiile, sistemul alertează șoferul despre această oportunitate. În acest fel, computerele controlează viteza și distanța față de alte mașini și ghidează fără efort vehiculul pe banda sa. Profilul rutei, evenimentele care au loc pe traseu și semnele de circulație sunt luate în considerare în mod corespunzător. De asemenea, sistemul reacționează la situațiile neașteptate din trafic și le gestionează independent prin manevre evazive în interiorul benzii sau prin manevre de frânare. În cazurile în care este necesar, șoferul este solicitat să preia controlul mașinii. Dacă acest nu se întâmplă într-un interval de timp (din motive de sănătate de exemplu), sistemul oprește controlat mașinia și aprinde luminile de avarie. Manevrele de avarie includ un apel de urgență și descuierea ușilor.
Întreg sistemul complex al Mercedes se bazează pe senzori de toate categoriile, inclusiv Lidar, camere video, microfoane pentru detectarea vehiculelor de urgență, dar și senzori de umiditate amplasați în roată. Drive Pilot are circuite redundante pentru toate sistemele vitale ale mașinii, direcție, frânare și pentru cel electric, pentru a putea menține controlul chiar dacă apare o defecțiune.
Ținta Mercedes este aducerea sistemului de conducere automată de Nivel 3 la viteze de până la 130 km/h, ceea ce înseamnă că mașinile vor putea circula în siguranță pe autostrăzi la viteze normale, nu doar în trafic aglomerat sau ambuteiaje.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Volvo a lansat cel mai mic SUV din istoria mărcii, complet electric și cu o autonomie de peste 300 kmNivelul 3 de conducere autonomă a fost stabilit în stadard SAE ca un sistem care poate prelua conducerea mașinii, dar este obligatorie prezența unui șofer care să asiste mașina. Șoferul poate face alte activități în timp ce activează sistemul de conducere automată, dar trebuie să fie pregătit să preia controlul imediat ce sistemul transmite o altertă în acest sens.
„În lumea modernă, timpul este unul dintre cele mai prețioase bunuri. Să le oferim timpul înapoi clienților este un element esențial în strategia noastră de a construi cele mai dezirabile mașini din lume” au spus cei de la Mercedes la momentul lansării acestui sistem.
Una dintre particularitățile Drive Pilot este sistemul de poziționare globală, care are o acuratețe de centimetru, față de navigațiile obișnuite care lucrează cu marje de un metru.