Constructorul auto Tesla este interesat să investească într-o nouă uzină în Europa, fiind în discuții cu autoritățile din Spania. Informația a fost publicată de mai multe ziare din această țară, însă a fost confirmată doar parțial de autorități.
Tesla încearcă să obțină finanțare din partea statului spaniol pentru construirea unei fabrici în această țară, după cum arată informațiile publicate de cotidianul Cinco Dias, care susține că ar fi vorba despre o uzină de automobile. Nu este însă exclus ca discuțiile să aibă în vedere o gigafabrică de baterii, având în vedere că Spania susține financiar prin diferite facilități astfel de investiții. Cel mai recent, grupul VW a încheiat un parteneriat cu guvernul spaniol pentru construirea unui hub electric care are în centru marca SEAT, dar care va cuprinde atât o uzină de automobile cât și una de baterii, în care vor fi produse mașini ale mai multor mărci ale grupului.
Reprezentanți ai autorităților din regiunea Valencia au confirmat că au avut discuții cu investitori referitor la „o investiție auto mare”, dar nu au dat nume și detalii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prima uzină Tesla din Europa a fost construită în Germania, lângă Berlin, acolo fiind produs Model Y, destinat pieței europene. Investiția într-o uzină de baterii de tip gigafactory a fost amânată, proiectul fiind mutat în SUA, acolo unde guvernul oferă facilități companiilor care produc local bateriile.
Sursele Cinco Dias susțin că uzina Tesla va depăși în amploare pe cea pe care VW o construiește în aceeași regiune. Anterior, o altă publicație spaniolă a scris despre o investiție de 4,5 miliarde de euro a unei companii multinaționale.
Ford are, la rândul ei, programată o investiție într-o uzină de automobile electrice, care ar trebuie să fie gata de producție în 2025.
Tesla a înregistrat vânzări record în primul trimestru al acestui an, în Europa și în toată lumea, ca urmare a reducerilor masive de prețuri. Luna martie a reprezentat vârful de producție și de vânzări pentru marca americană, însă ulterior vânzările s-au redus simțitor în Europa, semn că a fost vorba despre o accelerare forțată a rezultatelor, în primul trimestru, în care Model Y a reușit să devină cel mai vândut automobil din lume.