Antreprenorii români trebuie să învețe ce înseamnă puterea lui “împreună” și să nu mai încerce să găsească singuri soluții la diferitele probleme, atâta timp cât business-urile se fac cu oameni, prin oameni și pentru oameni, crede Laura Ignătoaie, fondatoarea brandului de produse cosmetice naturale Lavanda Laurei.
“Cel mai mult am apreciat în antreprenoriat și în întâlnirile de business networking-ul. Ceea ce m-a schimbat, ca persoană. Am realizat că este important să ai langă tine oamenii potriviți la momentul potrivit, dar mai ales că antreprenoriatul nu presupune să găsești singur soluții, ci să împărtășim și să ne susținem reciproc, pentru a crește împreună. Cel puțin în business-urile mici, networking-ul și puterea lui Împreună rămân cele mai importante”, spune Laura.
CITEȘTE ȘI Soții Atinge vor să iasă pe piețe externe cu terariile de mari dimensiuni: Avem nevoie de cât mai multă natură în interiorÎmpreună cu soțul ei, Laura a înființat în 2015 o mică plantație de lavandă și peste doi ani obținea primul ulei esențial. Dar pentru că nu era o cantitate suficientă pentru a fi vândută vrac, către magazine naturiste sau firme de producție, cum se gândeau inițial, cei doi antreprenori au început să caute metode de valorificare a uleiului esențial și au descoperit beneficiile lavandei asupra propriei sănătăți.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Soții Ignătoaie au participat apoi la ateliere, cursuri de preparare și de formulare a produselor cosmetice, începând astfel un drum nou, de la plantație la producție de cosmetice, cu ingrediente naturale și uleiuri esențiale pure.
Una dintre provocările întâlnite de la lansarea business-ului a fost necesitatea unei foarte amănunțite informări, mai ales în condițiile în care familia Ignătoaie nu avea experiență în domeniul agricol sau al cosmeticelor.
“Eu am lucrat în telecomunicații, iar soțul este inginer în domeniul automotive. Deși am petrecut mare parte din copilărie la țară, lavanda nu era la momentul respectiv o cultură des întâlnită în România. Așa că după ce ne-am lămurit cu plantația și îngrijirea acesteia, am trecut din nou la studiu. De data aceasta pentru dezvoltarea gamei de produse. După multe încercări, teste, analize de laborator și rețete testate, am creat ceea ce astăzi se găsește sub brandul Lavanda Laurei”, explică antreprenoarea.
Lavanda Laurei a atras o finanțare de la BT Mic, fondurile având două destinații: notificarea produselor pe portalul european CPNP (Cosmetic Products Notification Portal), astfel încât produsele să poată fi comercializate în UE, respectiv susținerea unui proces de rebranding.
“Am reușit să notificăm produsele și să facem rebrandingul într-un timp mai scurt decât ne gândisem inițial”, spune Laura despre sprijinul primit din partea băncii.
Acest articol este parte din proiectul de susținere a afacerilor mici, powered by BT Mic. Pe lângă partea de finanțare, BT Mic este alături de antreprenorii săi prin programe de educație antreprenorială și de accelerare, precum și prin campanii de promovare a acestora.