Producătorii chinezi de automobile electrice au marja de manevră necesară pentru a absorbi noile tarife UE

Producătorii chinezi de automobile electrice au marja de manevră necesară pentru a absorbi noile tarife UE
scris 13 iun 2024

Producătorii chinezi de automobile electrice critică decizia Uniunii Europene de a impune tarife vamale suplimentare însă au la dispoziție mai multe opțiuni pentru a continua să crească, inclusiv mutarea producției pe continent și utilizarea marjelor mari de profit pentru a absorbi o parte din pierderi, arată o analiză Bloomberg.

De asemenea, constructorii chinezi ar putea să își îndrepte atenția spre noile piețe din Orientul Mijlociu, America Latină și Asia de Sud-Est, unde automobilele electrice reprezintă un segment mic, dar în creștere, al pieței auto, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Cristina Lupașcu, cu experiență de peste 20 de ani în piața media și în sectorul imobiliar, devine Head of Marketing în echipa de conducere a Cushman & Wakefield Echinox CITEȘTE ȘI Cristina Lupașcu, cu experiență de peste 20 de ani în piața media și în sectorul imobiliar, devine Head of Marketing în echipa de conducere a Cushman & Wakefield Echinox

Miercuri, Comisia Europeană a înștiințat mai mulți constructori auto chinezi, inclusiv giganții BYD Co., Geely Automobile Holdings Ltd. și SAIC Motor Corp. de impunerea unor tarife vamale suplimentare, care vor ajunge până la 48%, începând de luna viitoare, pentru importurile de automobile electrice.

"Pe măsură ce constructorii chinezi devin mai puternici, este natural pentru ei să se confrunte cu măsuri comerciale precum majorarea tarifelor. Chiar și dacă va exista o oprire a autoturismelor exportate din China, constructorii auto nu vor fi învinși de noile tarife suplimentare. Dimpotrivă, îi va face mai puternici", a declarat secretarul general al Asociației constructorilor chinezi de automobile, Cui Dongshu.

O dovadă în acest sens este faptul că acțiunile BYD au crescut joi cu până la 8,8% la bursa de la Hong Kong, cele mai mari creșteri înregistrate de titlurile constructorilor auto chinezi de automobile electrice, pe fondul estimărilor că noile tarife sunt gestionabile.

Datele vamale arată că automobilele electrice made in China, precum crossover-ul BYD Dolphin și MG 4, se vând la un preț dublu în Europa comparativ cu prețurile de pe piața din China, ceea ce dă constructorilor chinezi un amortizor împotriva noilor tarife.

"Cel mai probabil, BYD va putea să absoarbă cea mai mare parte a tarifelor impuse de UE, deoarece profitabilitatea automobilelor sale este mai mare decât cea a rivalilor", susține Joanna Chen, analist la Bloomberg Intelligence. În plus, BYD a fost lovit cu tarife suplimentare mai mici, de 17,4%, comparativ cu media de 21% pentru industria auto chineză și tarifele de 38,1% impuse SAIC.

Chiar și după noile tarife suplimentare, profitul generat de BYD pentru fiecare autoturism vândut în Europa va fi cu 150% mai mare decât același autoturism vândut în China, susține Nick Lai, analist la JPMorgan Chase & Co.

De asemenea, BYD s-a extins agresiv pe alte piețe de export, din Mexic și Brazilia, unde investește aproximativ 550 de milioane de dolari pentru a construi primul său hub dedicat automobilelor electrice din afara Asiei și până în Thailanda și Australia. Aceeași firmă a ales Ungaria drept locație pentru prima sa uzină din Europa, care îi va permite să evite noile tarife prin producția locală.

Problemele bugetare ale statelor din Europa de Est, scoase la lumină de valoarea record a emisiunilor de obligațiuni CITEȘTE ȘI Problemele bugetare ale statelor din Europa de Est, scoase la lumină de valoarea record a emisiunilor de obligațiuni

Alți constructori chinezi analizează și ei diversificarea producției în afara Chinei. SAIC și-a informat dealerii încă de anul trecut că a început să analizeze posibilele locații pentru producția în Europa iar Chery Automobile Co. a semnat un acord pentru a produce autoturisme la o uzină din Barcelona. Geely, care în 2010 a preluat constructorul suedez Volvo, are mai multă flexibilitate pentru a-și ajusta producția.

În paralel, Orientul Mijlociu a devenit o nouă piață pentru producătorii chinezi de automobile electrice, inclusiv pentru Chery Auto, Xpeng Inc. și Zeekr. La începutul acestei luni directorul general de la Nio Inc., William Li, a spus că tarifele suplimentare introduse de UE reprezintă o decizie care "merge în direcția greșită", adăugând că firma va începe să se extindă în Orientul Mijlociu la finele acestui an.

Majorarea tarifelor în Europa va avea un "impact minor" asupra producătorilor chinezi pentru că regiunea este responsabilă pentru o mică parte din vânzările lor totale, potrivit lui Kevin Lau, analist la Daiwa Securities. Acesta a estimat că, în primele patru luni ale acestui an, Europa a fost responsabilă pentru 1% până la 3% din vânzările totale ale BYD, Geely și SAIC. 

viewscnt
Afla mai multe despre
automobile electrice
china
byd