Constructorul britanic Jaguar Land Rover își va reduce ritmul de producția la uzinele din Marea Britanie, din cauza crizei de semiconductori. Marca va prioritiza modelele cu profit mare.
După anunțul demisiei CEO-ului Thierry Bollore, compania britanică Jaguar Land Rover, deținută de grupul indian Tata, se confruntă cu o nouă problemă majoră. Uzinele din Marea Britanie suferă în continuare din cauza lipsei de componente, astfel că actualii șefi au decis să diminueze producția pentru următoarele trei luni, potrivit unor surse neoficiale citate de Bloomberg.
Cele două fabrici, din Solihull, unde sunt produse Range Rover Velar și Jaguar F-Pace, cât și Range Rover și Range Rover Sport, și din Halewood, unde sunt produse Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport, vor fi nevoite să scadă rimtul de producție.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Singurele modele care vor avea prioritate la cipurile cumpărate vor fi cele scumpe, Range Rover și Range Rover Sport, datorită marjei mari de profit pe care o oferă.
Reprezentanții JLR au declarat că ritmul de producție va fi „manageriat în mod activ”, din cauza crizei de semicondcutori de la nivel global. Ei au transmis că cererea de automobile ale grupului rămâne ridicată.
Situația de la Jaguar Land Rover intervine într-un moment în care alte companii au început să-și crească producția simțitor, cunoscând o revenire din criza de semiconductori. Un exemplu este VW Group, care a înregistrat la uzina din Zwickau, unde sunt asamblate vehicule electrice, un record de producție.
În urmă cu doar o săptămână, Thierry Bollore a demisionat „din motive personale” din funcția de CEO al JLR, la numai doi ani de la preluarea acestei poziții de la Ralf Speth, care și-a încheiat mandatul. Chiar dacă nu au fost prezentate motive oficiale, au apărut speculații care vorbesc despre nemulțumiri ale acționarilor față de modul în care Bollore a manageriat criza de semiconductori și procesul de electrificare a companiei.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring, primele scăderi ale vânzărilor, de la lansare. Dacia Sandero, a treia cea mai vândută mașină din Europa în octombrieAcum, cei de la JLR au precizat că au încheiat noi acorduri cu furnizori de semiconductori, care vor permite creșterea producției până în luna martie.
Singura uzină a companiei care nu va fi afectată de aceste măsuri va fi cea din Slovacia, unde este produs Land Rover Defender, un model cu vânzări foarte bune.
În acest moment, cel mai scump model al JLR, Range Rover și versiune Range Rover Sport, a ajuns la un termen de livrare foarte mare, de peste un an, care a generat nemulțumire în rândul clienților de lux.