Organizația care a început să testeze emisiile automobilelor similar cu testele de siguranță, GreenNCAP, a anunțat rezultatele pentru ultima sesiune, în care au fost incluse trei automobile cu propulsii diferite: electric - Hyundai Ioniq, hibrid - Toyota Yaris Cross și benzină - DS 4. Cel mai slab a fost, evident, cel al modelului cu combustie, care a primit unul dintre cele mai slabe rezultate din istoria acestor teste.
Cea mai recentă sesiune de teste de emisii realizate de GreenNCAP în această toamnă a adus un scor foarte slab pentru modelul premium DS4, care a primit doar o stea și jumătate, din cauza comportamentului pe autostradă, care nu a adus niciun punct.
Motorul cu care a fost echipată mașina de teste a fost un motor turbo, care, în pofida cilindreei de 1.6 litri, are 225 CP și emisii de CO2 de 150 g/km, conform datelor oficiale. În teste a obținut zero puncte la cele două capitole legate de emisii, atât pentru noxe, cât și pentru CO2, iar pentru eficiența energetică, doar 1,5 puncte.
CITEȘTE ȘI CFR - Avertizată să asigure obligatoriu internet în trenurile Intercity. Astăzi nu are vagoane cu Wi-Fi„Tratamentul de evacuare este lipsit de robustețe, iar consumul de combustibil este relativ mare”, explică cei de la GreenNCAP rezultatul de 2,9 puncte din 10, respectiv 1,5 stele din 5. La consum mediu, punctajul de 3,5 din 10 a fost dat de o valoare medie de 7,5 litri/100 km, cu un vârf de 9,2 litri/100 km. Scorul general este al doilea cel mai slab din acest an, după cel al lui Genesis GV70, cu doar o stea.
Tot o stea și jumătate a mai primit în acest an Subaru, pentru motorul de 2.5 litri de pe Outback, iar anul trecut Hyundai Tucson, pentru motorul 1.6 GDI.
Celelalte modele testate în ultima sesiune, au primit scoruri potrivite pentru tipul de propulsie pe care îl au.
Hyundai Ioniq a bifat cele 5 stele specifice unui automobil electric, însă a primit unele depunctări care reprezintă o readiografie interesantă pentru un astfel de automobil.
De exemplu, faptul că pe autostradă, în condiții de vreme rece (-7 grade), consumul de energie a crescut cu 85%, iar autonomia a scăzut la 380 km.
Mai mult, specialiștii EuroNCAP susțin că Ioniq 5 are un coeficient aerodinamic mai ridicat decât alte modele electrice, aacest lucru fiind un factor de creștere a consumului. Pentru indexul ce evaluează emisiile de gaze de seră (necesare producției de energie), mașina primește 9,3 puncte din 10, un scor mai mic decât cel primit de Dacia Spring.
CITEȘTE ȘI Cum arată planurile de separare și câți oameni vor fi implicați în noua companie de motoare de la Mioveni - "Horse”. Șeful Dacia, despre ținta de 2 milioane de mașini: „România este inima acestui business!”Modelul hibrid testat, Toyota Yaris Cross, un SUV de clasă B, echipat cu un motor de 1.5 litri benzină aspirat și motor electric, scorul acordat a fost de trei stele pline, care s-a dovedit a avea „un consum de combustibil rezonabil” și emisii poluante minime.
Notele primite au fost 6,7 la indexul de aer curat (compuși de azot, particule și monoxid de carbon), 5,2 la eficiența energetică (consum mediu 6,7 litri/100 km) și 3,7 puncte din 10 la emisiile cu efect de seră.
Anterior, la începutul acestei luni, GreenNCAP a mai dat publicității rezultatele testelor pentru trei mașini electrice, toate cu 5 stele, între care s-a remarcat noul NIO ET7, automobilul electric lansat de chinezii de la BYD, care a obținut rezultate identice cu cele ale Renault Megane E-Tech.
Peste cele două, Tesla Model 3 a primit unul dintre cele mai bune rezultate din istoria acestor teste de emisii, cu 9,8 puncte la emisiile de gaze de seră (în producția de energie consumată).