Insectele au mai făcut un pas spre farfuriile europenilor, după ce miercuri Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) a decis că viermele de făină este sigur pentru consumul uman, atât ca atare cât și ca aditiv pudră, transmite Bloomberg.
Opinia exprimată miercuri de EFSA este doar primul pas în procesul la finalul căreia autoritățile vor decide dacă vor aproba vânzarea de snacks-uri, batoane de proteine, fursecuri și alte produse alimentare care să conțină insecte printre ingrediente, scrie Agerpres.
Chiar și așa, decizia EFSA va impulsiona afacerile care au drept obiect creșterea de insecte, care potrivit firmei de cercetare Arcluster vor crește de zece ori până la peste 4,1 miliarde dolari la nivel global până în 2025. Insectele devin o sursă mai sustenabilă de proteine grație impactului lor mai mic asupra mediului și valorii nutriționale ridicate, atrăgând finanțare din partea fondurilor de investiții și atenția unor giganți din industria alimentară precum Cargill Inc. și Nestle SA.
"Ajută la crearea unei noi surse de proteine pentru întreaga lume, în mod sustenabil. Suntem foarte mulțumiți de valoarea nutrițională", a declarat Helene Ziv, manager de risc la Cargill.
Aceasta este prima evaluare a EFSA cu privire la riscul insectelor ca nou produs alimentar, în condițiile în care Autoritatea mai are alte 14 solicitări în analiză pentru insecte, de la greieri la lăcuste. Aprobarea emisă pentru viermele de făină oferă oportunități de marketing, susține Andrea Germini, șef de echipă la EFSA.
Europa este un lider în ceea ce privește start-up-urile concentrate pe creșterea insectelor, după ce a inclus insectele pe lista alimentelor sustenabile. Autoritățile europene au alocat fonduri pentru cercetare și facilități de producție, iar blocul comunitar permite deja folosirea insectelor pentru hrana peștilor, câinilor și pisicilor.
Câteva state membre UE, inclusiv Finlanda, Belgia și Olanda, permit deja vânzarea de alimente care conțin insecte în magazine. Aproximativ 2.000 de specii de insecte sunt folosite în dieta a aproximativ două miliarde de persoane din întreaga lume, însă mulți consumatori din Europa vor trebui să depășească, ceea ce Niccolo Manzoni, director la firma franceză Five Seasons Ventures, numește "ick factor" (senzație de repulsie n.r.).