British Airways ar putea plăti despăgubiri de până la 800 de milioane de lire sterline după ce, în urmă cu doi ani, datele a sute de mii de clienți ai operatorului aerian au fost furate.
Circa 16.000 de persoane au solicitat, în instanță, despăgubiri din partea operatorului, acesta fiind cel mai mare proces colectiv din Marea Britanie legat de expunerea datelor personale și financiare, potrivit Bloomberg. Fiecare persoană ar putea primi circa 2.000 de lire sterline.
Dacă despăgubirile vor fi acordate tuturor victimelor, suma totală plătită de British Aiways ar putea urca la 800 de milioane de lire sterline.
Anul trecut, operatorul a fost amendat cu 20 de milioane de lire sterline de către Biroul Comisarului pentru Informații din Marea Britanie.
După o investigație care a durat doi ani, autoritatea de reglementare a ajuns la concluzia că British Airways nu a luat măsuri de securitate suficiente pentru a procesa datele personale semnificative ale clienților. Potrivit autorității, acest eșec al operatorului aerian reprezintă o încălcare a legilor de protecție a datelor.
Aceasta este cea mai mare amendă aplicată vreodată de Biroul Comisarului pentru Informații, fiind însă mai mică decât suma de 183 de milioane de lire anunțată inițial de autoritate în 2019. Instituția a explicat că decizia a ținut seama de impactul economic al epidemiei de Covid-19.
Atacatorul a accesat datele privind numele, adresele, numerele cardurilor, numele CVV aparținând unor 244.000 de clienți ai British Airways. În cazul altor 77.000 de clienți au fost accesate, combinat, numerele cardurilor și numerele CVV, iar pentru alți 108.000 de clienți au fost accesate doar numerele cardurilor.