Casa Matteo din Zărnești, județul Brașov, este un business de familie, care și-a deschis porțile pentru turiști în toamna anului 2021. Unitatea de cazare poate găzdui până la 7 persoane, fiind dedicată în special familiilor sau celor care vor să exploreze zona.
„Inițial am creat această căsuță ca un spațiu al familiei, pe care ulterior ne-am dat seama că o putem împărți și cu alți oaspeți. Astfel am ajuns sa avem acest mic business de familie. Suntem foarte privilegiați să avem căsuța în această zonă foarte oportună turismului. Încă este loc foarte mare de investiții și nu e suprasaturată precum alte zone”, spune, la emisiunea Antreprenor de România de la PROFIT NEWS TV, Mădălina Sumedrea, fondator Casa Matteo.
Ea adaugă că unitatea de cazare este potrivită pentru turiști mai ales acum, după ce preferințele acestora s-au schimbat în urma pandemiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„După perioada pandemică ne-am dat seama că gusturile tuturor turiștilor s-au modificat un pic, în sensul că dacă acum câțiva ani vorbeam de turiști care își închiriau câte o cameră într-un complex cu încă 100 de camere, acum toată lumea își dorește discreție și intimitate. Astfel că, închirierea unui imobil integral este o oportunitate de business care merită exploatată în perioada următoare”, mai spune aceasta.
Având în vedere că este un business destul de mic, provocările sunt la fel de mici.
„Cu ce ne confruntăm acum - și cred că asta e o problemă clasică în domeniul nostru - este sezonalitatea. Când avem prea multă cerere, când nu avem deloc. Perioada cea mai bună pentru noi este vara, dar avem cerere și în restul anului”, precizează Mădălina Sumedrea, adăugând că este un business dificil în faza incipientă comparativ cu alte afaceri.
„Sunt foarte multe investiții de făcut, noi am avut mai multe surse proprii pe care le-am investit în acest business. Însă, în faza incipientă chiar e destul de complicat. Este un business provocator care cumva dă randament pe termen lung și trebuie să ai răbdare”, completează antreprenoarea.
În lipsa resurselor, continuă ea, platforme precum booking.com, travelminit.ro sau airbnb.com pot fi un real ajutor pentru atragerea turiștilor.
„Încercăm să facem mici demersuri pe zona de marketing și comunicare astfel încât să atragem turiști. De asemenea avem și un sistem de fidelizare. Nu am avut resurse să facem un website al nostru încă, astfel că ne-au ajutat foarte mult platformele acestea de mare anvergură care sunt în zona ospitalității. Însă am investit foarte mult în tot ce a însemnat zona de grafică, fotografii. Pe lângă asta, tot ce înseamnă zona de promoții speciale și fidelizare a clienților, diverse apariții în presă ne-au mai ajutat pe alocuri”, mai spune aceasta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV George Pozdarie, CEO Hervis Sports: Anul 2023 va fi în primul rând o luptă pentru clienți. Puterea de cumpărare o să lipsească. S-a uitat că omul este un animal socialTotodată, pentru un business din domeniul ospitalității la început de drum sunt utile și parteneriatele cu diverși actori din piață pentru atragerea turiștilor.
„Încercăm să avem niște parteneriate locale cu micile inițiative și organizații din zonă care se ocupă de promovarea turismului în zonă. Ne gândim la niște pachete pe care să le facem împreună cu activiștii din zonă pe partea aceasta de promovare a turismului montan”, precizează ea.
„Un lucru pe care l-aș schimba poate că aș fi luat legătura și cu alți avocați când a venit vorba de zona de legal. M-am bazat doar pe research-ul meu având în vedere că și lucrez tangențial cu zona asta, însă, din păcate, legea este destul de ambiguă și interpretabilă pe tot ce înseamnă zona asta de turism, astfel că mi-a luat mai mult timp să deslușesc tainele acestei componente din business”, mai spune antreprenoarea.