Ministerul Finanțelor a transmis contribuabililor informații ce permit înregistrarea în Spațiul Privat Virtual

Ministerul Finanțelor a transmis contribuabililor informații ce permit înregistrarea în Spațiul Privat Virtual
scris 31 mai 2018

Ministerul Finanțelor a anunțat joi că a transmis contribuabililor persoane fizice, prin poștă, o scrisoare personalizată, care conține informații ce permit înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) de la orice dispozitiv conectat la internet.

”Astfel, contribuabilii au acces la informații fiscale personale și beneficiază de avantajele utilizării serviciilor electronice și internet-ului: economisirea de timp prin interacționarea cu ANAF direct de acasă, reducerea birocrației și primirea de documente cu aceeași putere juridică precum cele comunicate prin poștă sau la ghișeu”, se arată în comunicat.

Urmărește-ne și pe Google News

Din 16 mai, orice persoană care realizează venituri din activități economice sau alte categorii de venituri are posibilitatea să le declare online. Formularul electronic inteligent al declarației unice este disponibil în Spațiul Privat Virtual (SPV), scrie News.ro.

DOCUMENT A fost lansat “Ghidul antreprenorului pentru Diaspora Start-up”. Cum pot primi bani cei din diaspora care își doresc să înceapă o afacere în România CITEȘTE ȘI DOCUMENT A fost lansat “Ghidul antreprenorului pentru Diaspora Start-up”. Cum pot primi bani cei din diaspora care își doresc să înceapă o afacere în România

”Potrivit legislației fiscale în vigoare, începând cu anul 2019 depunerea online a declarației unice este obligatorie. Prin intermediul SPV, contribuabilii persoane fizice se pot informa asupra obligațiilor fiscale, pot descărca decizii de impunere și pot verifica situația declarării contribuțiilor sociale”, se arată în comunicat.

Pentru înregistrarea în SPV, contribuabilii care au primit scrisoarea trebuie să aibă acces la un dispozitiv conectat la internet și să pregătească informații legate de numărul documentului - format din 12 cifre, înscris în partea stângă-sus a primei pagini a scrisorii primite, Codul Numeric Personal (CNP) sau Numărul de Identificare Fiscală (NIF), înscris sub numărul documentului, seria și numărul actului de identitate.

În plus, trebuie introduse adresa de e-mail proprie, numărul telefonului mobil personal, un nume de utilizator ales pentru autentificarea în SPV și o parolă necesară autentificării în SPV.

”Aceste informații trebuie completate în formularul web disponibil pe portalul ANAF în secțiunea ”Spațiul Privat Virtual” → ”Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice” → ”Persoane fizice/Înregistrare utilizatori”, alegând Tipul de aprobare ”Verificare număr document””, se arată în comunicat.

Înregistrarea cu succes în SPV va fi confirmată prin afișarea unei pagini care va conține informațiile completate anterior, iar autentificarea în SPV se va poate face pe baza numelui de utilizator si a parolei alese la momentul înregistrării, potrivit ministerului.

viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul finantelor
vpn