Magazinul online al ANAF este gata și așteaptă în prezent doar decizia conducerii agenției referitoare la implementare. Dezvoltarea magazinului online a fost realizată de firma clujeană Blugento gratuit pentru ANAF, partea rămasă fiind cea de încărcare de produse în site de către angajații Fiscului și decizia efectivă de lansare a unui magazin online care s-ar remarca prin stocuri mari, prețuri mici și gama extrem de variată de produse. Lansarea magazinului online este o măsură asumată public anul trecut de ANAF, obiectivul fiind de a îmbunătăți substanțial valorificarea stocului, dar și imaginea Fiscului.
"Din punct de vedere tehnic, magazinul este funcțional, fiind la etapa în care trebuie adaugate produsele de către ANAF. În momentul în care produsele vor fi adăugate, magazinul poate fi lansat", a declarat pentru Profit.ro Sandu Băbășan, CEO al Blugento România.
Potrivit acestuia, întrucât Blugento este o soluție automatizată pentru realizarea magazinelor online, pe acest proiect a lucrat o echipă de două persoane pe o periodă de aproximativ o lună. De asemenea, Blugento s-a ocupat și de un training online pentru instruirea unei echipe de 20 persoane din cadrul ANAF, care să adauge produsele în site.
"Din păcate, până acum numărul de produse adăugate este insuficient pentru lansarea magazinului", a spus Sandu Băbășan.
Pe infrastructura actuală magazinul este pregatit pentru o lansare cu peste 200.000 vizite unice pe zi, însă pentru început produsele ar urma să fie ridicate de la sediile depozitelor ANAF unde se va efectua și plata, urmând ca ulterior ANAF să analizeze, în funcție și de limitările legislative, un sistem care ar presupune plată online și livrare printr-o firmă de curierat.
ANAF a transmis la începutul lunii aprilie, ca răspuns la o solicitare a Profit.ro, că magazinul online este un obiectiv al agenției, iar în prezent se află în analiza conducerii.
"În ceea ce privește proiectul viitorului magazin on-line al ANAF, acesta este un obiectiv al Agenției, oportunitatea, modul de implementare și termenul de finalizare făcând obiectul unor analize aflate în derulare la nivelul managementului de top al Agenției Naționale de Administrare Fiscală", a transmis ANAF.
ANAF a anunțat, la finele lunii august, că vrea să-și deschidă un magazin online, iar în septembrie a acceptat o propunere pentru construcția site-ului transmisă de firma Blugento din Cluj-Napoca. Dezvoltatorul clujean de soluții eCommerce a oferit ANAF gratuit serviciile pentru dezvoltarea magazinului online.
Conducerea ANAF s-a schimbat în ianuarie, postul de președinte al ANAF fiind preluat de Bogdan Stan. Blugento și-a terminat încă de anul trecut o bună parte din treaba care presupune construcția site-ului, însă magazinului nu a putut fi lansat în prima parte a lunii decembrie, așa cum intenționa inițial ANAF, din cauza unor probleme de legislație.
În prezent, ANAF vinde bunurile confiscate, sechestrate sau executate silit în magazine deschise în mai multe orașe. Oferta Fiscului e variată: de la băuturi și haine la case și automobile. În cazurile penale în care ANAF urmărește recuperarea prejudiciilor produse statului au fost confiscate inclusiv imobile de mare valoare care trebuie valorificate.
Blugento utilizează platforma Magento, cea mai cunoscută soluție pentru e-commerce din lume. Oferta înaintată de Blugento către ANAF cuprindea la momentul respectiv: designul grafic al platformei de e-commerce, infrastructura tehnică necesară vânzării unui număr nelimitat de produse, integrarea magazinului online în pagina anaf.ro, posibilitatea de auto-administrare a site-ului, optimizarea pentru motoarele de căutare și altele.