UPC România avea 1,32 milioane de clienți la finele primelor nouă luni ale acestui an, cu 5% mai mulți față de septembrie 2016 și cu 1,9% peste iunie 2017, reiese din datele UPC Holding BV Olanda, parte a grupului american Liberty Global, analizate de Profit.ro.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
În ultimele 12 luni, septembrie 2016 – septembrie 2017, numărul de abonamente a crescut cu 6,5%, la 2,37 milioane.
Segmentul serviciilor de telefonie fixă a înregistrat cel mai bun rezultat, sporul față de septembrie 2016 fiind de 15,5%, la 519.600.
Totodată, și serviciile de acces la Internet au avansat cu 8,3%, la 568.700.

Operatorul a obținut rezultate bune și pe zona serviciilor de televiziune digitală, cu un plus de 5,4% față de septembrie 2016, la 663.400.
În schimb, televiziunea analogică a continuat trendul de scădere și a ajuns la 263.800 de clienți, de la 272.100 în iunie 2016. Totuși, în trimestrul trei pe acest segment de business operatorul a înregistrat un avans de 3,8%.
Pe total, serviciile de televiziune (cablu și satelit) au urcat cu 2,5% față de septembrie 2016, la 1,282 milioane de utilizatori, evoluție susținută și de avansul numărului de clienți pe satelit cu 1,6%, la 355.100.

Potrivit datelor Liberty Global, UPC Romania a achiziționat un operator local de talie redusă în cursul celui de-al treilea trimestru al anului, al cărui aport a fost de 13.700 de clienți (18.500 de abonamente) la 20.000 de locuințe acoperite.
În trimestrul trei, subsidiara locală a grupului american Liberty Global a cumpărat un operator cu o bază de 18.500 de clienți.
UPC România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu de pe piața locală.
Anul trecut, cifra de afaceri a operatorului a crescut cu 8%, la 579,07 milioane de lei. Pe de altă parte, UPC Romania a încheiat anul 2016 cu o pierdere de 277,3 milioane de lei, în creștere cu 20,4% față de 2015.
Practic, în intervalul 2006 – 2016, conform datelor de la Ministerul Finanțelor, subsidiara locală a grupului american Liberty Global nu a raportat niciodată profit. Pierderea cumulată a companiei în intervalul menționat se apropie de 3,4 miliarde de lei.

Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.
Principalii concurenți ai UPC România sunt RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom). Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit și analogică), internet în bandă largă și telefonie în aproximativ 300 de localități.