Subsidiara din România a Huawei, furnizor de top la nivel global în domeniul soluțiilor de tehnologie pentru informații și comunicații (IT&C), preia angajați și active de la furnizorul de servicii de televiziune și internet UPC România, pentru serviciile de întreținere a rețelelor publice terestre de comunicații cu acces la punct fix din România, operațiunea fiind avizată de Consiliul Concurenței.
”Autoritatea de concurență a evaluat operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu reglementările în domeniu, și a constatat că activitățile companiilor nu se suprapun în România. Ca urmare, operațiunea nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței”, a anunțat Autoritatea de concurență.
Cu 170.000 de angajați, Huawei, cel mai mare producător chinez de telecomunicații, este un furnizor de top la nivel global în domeniul soluțiilor de tehnologie pentru informații și comunicații (IT&C).
Soluțiile, produsele și serviciile IT&C sunt utilizate în peste 170 de țări și regiuni, deservind mai mult de o treime din populația lumii.
Fondată în 1987, Huawei este o companie privată, deținută integral de către angajații săi.
Huawei a intrat pe piața din Europa în 2000, iar din 2003 compania este prezentă și în România, având obiectiv principal de activitate comerțul de componente și echipamente electronice și de telecomunicații.
În România, cu 1.447 angajați, subsidiara locală a avut anul trecut afaceri de 1,2 miliarde lei și un profit net de 36,7 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Tranzacție pe piața de outsourcing: TELUS Internațional preia Voxpro, ambele prezente și în RomâniaHuawei furnizează în România echipamente/servicii asociate atât rețelelor publice și private de telecomunicații cu acces la punct fix, cât și celor cu acces la puncte mobile, precum și terminale mobile – telefoane mobile, tablet, ceasuri inteligente.
UPC România, subsidiara locală a grupului american Liberty Global, cu 1.198 angajați, este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu de pe piața locală. Anul trecut, cifra de afaceri a operatorului a crescut cu 8%, la 579,07 milioane de lei.
Pe de altă parte, UPC Romania a încheiat anul trecut cu o pierdere de 277,3 milioane de lei, în creștere cu 20,4% față de 2015.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacție de 9 milioane dolari în IT, o firmă din Craiova cumpărată de o companie din GermaniaÎn primul semestru al acestui an, UPC a avut venituri de 361,5 milioane de lei, în creștere cu 6,5% față de iunie 2016.
Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.
Principalii concurenți ai UPC România sunt RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom).