Telekom România a contribuit, alături de subsidiarele Deutsche Telekom (DT) din Ungaria, Polonia si Macedonia, la reducerea numărului de angajați ai grupului german în primele 9 luni ale acestui an, cu 2,7%, la 219.254. Potrivit datelor DT, reducerile de personal din Europa au fost efectul măsurilor de eficiență pe segmentul opera'ional.
La începutul luniii martie, șeful grupului Telekom Romania, Miroslav Majoroš, a declarat că nu vor avea loc disponibilizări majore în acest an, dar că vor fi realizate ajustări “acolo unde situația impune”.
“Dacă nu mă înșel, grupul are aproape 7.600 de angajați. Îmi este greu să spun că nu vor avea loc disponibilizări în cadrul grupului, dar, punctual, acolo unde este cazul, vor fi transformări în acest sens. Forța de munca în România este încă ieftină și ne putem permite să menținem numărul salariaților comparativ cu Germania, unde, pentru a reduce costurile, s-au automatizat o serie de activități. Pe scurt, nu vor fi concedieri majore în 2016 în grupul Telekom Romania", a afirmat Majoroš la 1 martie într-o conferință de presă.
Patru luni mai târziu, Profit.ro a anunțat că aproximativ 120 de angajați ai grupului Telekom Romania vor fi transferați, dacă accpetă, către E-Value International Romania, o companie înființată în 2014 de grupul elen OTE și care desfășoară activități ale centrelor de intermediere telefonică (call-center).
La solicitarea redacției, reprezentanții Telekom Romania au spus că decizia privind transferul angajaților se înscrie în politica creștere a eficienței operaționale a grupului.
“În acest context (…), compania implementează în prezent o serie de schimbări la nivelul echipelor care se ocupă de relația cu clienții. Procesul va implica aproximativ 120 de angajați din structurile de relații cu clienții (call center tehnic) ale Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications”, au declarat la 30 iunie reprezentanții grupului de telecomunicații.
Schimbările vor avea loc în lunile următoare și vor ține cont “pe deplin” de angajați, care vor avea la dispoziție o serie de alternative, au mai spus sursele citate, fără să le precizeze.
La finele anului trecut, Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) avea 5.914 de salariați, iar Telekom Mobile Romania Communications (fost Cosmote) număra 1.024 de angajați.
E-Value International a fost înființată în urmă cu aproape doi ani și a început să furnizeze servicii de call-center către Telekom România Communication începând cu 15 decembrie 2014.
Pachetul majoritar de acțiuni (99%) este deținut de Cosmoholding International, un vehicul de investiții al grupului OTE.
CITEȘTE ȘI Ion Țiriac este cel mai bogat român, cu o avere estimată de 1,6-1,65 miliarde euro. Cine sunt următorii bogați româniAnul trecut, afacerile companiei au atins 11,1 milioane de lei, de la 224.105 lei în 2014.
Pierderile E-Value International au crescut de la 550.275 lei la 6,74 milioane de lei.
Lansat în 2014, Telekom Romania este brandul sub care acționează foștii operatori Romtelecom și Cosmote, redenumiți Telekom Romania Communications și Telekom Mobile Romania Communications.
Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial.