Compania aeriană low-cost Blue Air anunță că va relua cursele începând cu 10 octombrie, deoarece nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu 12 septembrie.
"În ultimele 48 de ore, conducerea executivă, Consiliul de Administrație și acționariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, astfel încât societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente. În acest context au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activității de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăți de handling, furnizori de combustibil, autorități de control al traficului aerian, precum și cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air.
În urma acestora, societatea își propune să reia zborurile începând cu data de 10 octombrie 2022.
Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societății de a rambursa tuturor pasagerilor afectați sumele datorate și de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei.
CITEȘTE ȘI FOTO Fațada de nord a clădirii Cazinoului din Constanța - dezvelită. Cum arată acum cazinoul și ce destinație va aveaPe această cale, comunicăm tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate.
Precizăm faptul că în cadrul discuțiilor purtate în Consiliul de Administrație al Blue Air, reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a solicitat reluarea cât mai rapidă a zborurilor, iar votul reprezentantului Ministerului Finanțelor nu a putut fi exprimat. Votul reprezentantului Ministerului de Finanțe este unul extrem de important, având în vedere faptul că această instituție a emis Scrisoarea de Garanție pentru acordarea de către Eximbank SA a creditului comercial în sumă de 300.775.000 lei, credit garantat cu 75% din acțiunile Societății și alte active deținute de Blue Air și acționariatul Societății.
CITEȘTE ȘI FOTO Aglomerație pe Transfăgărășan. Mașini parcate pe carosabil. Mesaj ironic al Poliției SibiuÎn această perioadă, avem convingerea fermă că cei 2 investitori cu care acționariatul societății se află în discuții extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situație de forță majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicațiile acestui eveniment și să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID - 19 și acoperirea pierderilor de aproximativ 130 milioane euro suferite în această perioadă, din cauza interdicțiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri de pandemie, a creșterii absolut bruște și la niveluri extraordinare a prețului combustibilului, cauzate în principal de războiul din Ucraina, și scăderea cu peste 15% a puterii de cumparăre a monedei euro față de dolar.
Precizăm faptul că ajutorul de stat a fost dimensionat strict pentru a acoperi pierderile suferite de Blue Air în perioada de suspendare a zborurilor, ca urmare a declarării stării de urgență în perioada martie-iunie 2020 și a deficitului de numerar al Societății limitat la data de 31 decembrie 2020, în condițiile în care pandemia a afectat în mod profund veniturile societății în perioada 2020 – 2021", transmite compania.
”În acest momente, la fel ca și ieri, depunem toate eforturile posibile să găsim soluții în a porni operarea. Din nou vreau să vă fac să înțelegeți că S-A OPRIT O COMPANIE AERIANĂ, NU APĂSĂM UN BUTON ȘI PORNIM DIN NOU.
CITEȘTE ȘI Prima declarație a CEO-ului Blue Air în scandalul anulării curselor aerieneReluarea operațiunilor la nivelul de dinainte nu este posibil. Înfruntăm cea mai mare criză prin care puteam trece, furnizorii noștri au resetat colaborarea, procesatorii de plată nu mai eliberează niciun ban până nu trec 90 de zile după data zborului, iar fără aceste sume eliberate trebuie să o luăm de la 0, să ne naștem din nou.
În ultimele 20 de ore, un timp record pentru această industrie, reușim să operăm 3 zboruri și să aducem acasă cu ajutorul companiei Tarom aproape 450 de pasageri din Tel Aviv (l-am operat aseară), diseară Heraklion (Creta), urmând și Larnaca, toate către București.
POLITICĂ DE DESPĂGUBIRE
Pasagerilor afectați de anulări le-am oferit opțiunile aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european:
• rambursarea biletelor de călătorie
• rerutarea pe următorul zbor disponibil
• rambursarea în portofelul electronic (wallet)
Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare, atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri”, transmite compania, citată de G4Media.
Compania aeriană low-cost Blue Air a anunțat că pentru perioada 6 – 11 septembrie au fost planificate si anulate 401 zboruri, un număr total de 54.161 pasageri fiind afectați de anulări.
Flota Blue Air este formată la acest moment din 13 aeronave (cu o medie a locurilor de 174), de la 32 de aeronave în 2019, dar pe parcursul iernii va fi redusă la 5 aeronave, fiecare cu o capacitate de 189 de locuri, deoarece restul avioanelor trebuie restituite proprietarilor.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Kaufland, cu mesaj în spațiul public: Se va constata că anumite produse de brand nu vor mai fi pe raft, unii furnizori au comunicat majorări de preț nerezonabileÎn luna februarie 2020, Blue Air avea 1.570 angajați, dar astăzi, pe fondul pandemiei de coronavirus și al incertitudinilor legate de activitatea sa, au mai rămas 560 angajați.
Compania susține că datoriile sale totale sunt de aproximativ 230 milioane euro, ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate.
CITEȘTE ȘI FOTO Aglomerație pe Transfăgărășan. Mașini parcate pe carosabil. Mesaj ironic al Poliției Sibiu"Poprirea a fost ridicată și zborurile vor fi reluate. Credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată. În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înțelegem care ne este capacitatea de operare. În decursul zilei de mâine vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunța exact ce zboruri vom relua, fie cu sprijinul TAROM sau a altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocați în aeroporturile străine", transmite compania.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Calcul - 9 companii aeriene, dintre care 1 din România, pot intra la iarnă în colapsÎn paralel a fost începută procedura de eșalonare la plată a obligațiilor, pe 12 luni.
Datoriile au fost indicate la 28 milioane lei.
Blue Air Aviation a suspendat de marți, 6 septembrie, până luni, 12 septembrie, toate cursele programate de pe aeroporturile din România, a anunțat compania, printr-un comunicat.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Kaufland, cu mesaj în spațiul public: Se va constata că anumite produse de brand nu vor mai fi pe raft, unii furnizori au comunicat majorări de preț nerezonabilePotrivit reprezentanților operatorului aerian, suspendarea zborurilor a fost determinată de faptul că, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente necesare pentru operarea zborurilor zilnice.
Mesajul AFM -
În urma solicitării transmise în dimineața zilei de 7 septembrie 2022, de eșalonare la plată a obligațiilor restante la Fondul pentru Mediu și a transmiterii documentației necesare pentru începerea procedurii de eșalonare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, Administrația Fondului pentru Mediu a decis suspendarea popririi asupra disponibilităților bănești ale companiei BLUE AIR AVIATION S.A și stabilirea unui grafic pe 12 luni pentru achitarea creanței.
Etapele prin care s-a ajuns la măsura popririi conturilor companiei Blue Air, conform Administrației Fondului de Mediu:
În data de 3 mai 2022, Agenția Națională pentru Protecția Mediului a transmis către Administrația Fondului pentru Mediu lista operatorilor care nu au restituit certificatele de emisii de gaze cu efect de seră aferente emisiilor de dioxid de carbon generate în anul 2021, în scopul demarării procedurii de stabilire și încasare a penalității în cuantum de 100 euro, echivalent în lei, pentru fiecare tonă de dioxid de carbon.
CITEȘTE ȘI FOTO Au început lucrările pentru reabilitarea Podului Mare din Cișmigiu În baza acestor informații, a fost emisă o decizie de impunere, privind aplicarea penalității prevăzute în cazul nerestituirii certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, pentru toți operatorii economici, inclusiv pentru compania Blue Air Aviation S.A, ca urmare nerestituirii unui număr de certificate de emisii de gaze cu efect de seră, decizie care a fost comunicată societății la data de 13 mai 2022 și care avea termen scadent de plată până la data de 5 iunie 2022, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Decizia de impunere nu a fost contestată și s-a trimis în data de 17 mai 2022 o solicitare de eșalonare la plată a creanțelor la Fondul pentru Mediu. În data de 24 mai 2022, Administrația Fondului pentru Mediu a răspuns solicitării prin care a informat compania Blue Air Aviation S.A cu privire la cadrul legal prin care se poate realiza eșalonarea datoriei.
În data de 24 iunie 2022, compania Blue Air Aviation S.A a revenit cu o adresă prin care a solicitat eșalonarea la plată a debitului provenit din decizia de impunere. Administrația Fondului pentru Mediu a răspuns solicitării în data de 15 iulie 2022, prin care a solicitat mai multe documente pentru a realiza legal procedura de eșalonare.
Întrucât compania Blue Air Aviation S.A nu a achitat suma restantă și nici nu a pus la dispoziție informațiile și documentele solicitate, nu a prezentat garanții în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în data de 25 iulie 2022, Administrația Fondului pentru Mediu a demarat măsuri de executare silită și a emis un Titlu executoriu și o Somație de plată.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO După o lungă perioadă, membrii Guvernului reapar cu mascăÎn data de 29 august 2022, Administrația Fondului pentru Mediu a revenit cu o adresă către compania Blue Air Aviation S.A prin care a adus la cunoștință faptul că se respinge eșalonarea de plată a creanțelor la Fondul pentru mediu întrucât nu au fost transmise documentele solicitate prin adresa din 15 iulie 2022.
Întrucât contribuabilului i-a fost respinsă solicitarea de eșalonare la plată a obligațiilor la Fondul pentru mediu pentru neprezentarea documentelor solicitate și pentru că acesta nu a achitat sumele înscrise în Titlul executoriu și în Somația de plată, în data de 1 septembrie 2022 au fost continuate măsurile de executare silită în cadrul Dosarului de executare silită pentru recuperarea creanței datorate la Fondul pentru mediu prin emiterea adresei de înștiințare privind înființarea popririi și a adresei de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești.