Șeful ANPC, Horia Constantinescu, a declarat despre situația de la Blue Air, că autoritatea ia în calcul depunerea în continuare de sesizări către organele de cercetare penală. Ne dorim să înțelegem dacă ceea ce se întâmplă a fost cu intenție sau îmbracă sau nu și o formă penală, a mai spus reprezentantul Autorității.
Horia Constantinescu a afirmat la Digi 24 că, la începutul acestei săptămânii, fără să știe de situația de ieri, autoritatea a lansat o invitație către compania Blue Air, pentru a evalua ceea ce le-au pus în actul de control încheiat în urmă cu două luni și anume să nu mai lanseze curse despre care nu au date certe că pot fi și ținute, să nu mai lanseze curse la prețuri cu caracter înșelător.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Din informațiile noastre, aceștia nu au înțeles să respecte nici măcar acele măsuri”, a arătat șeful ANPC, precizând că ”drepturile celor 73.000 de consumatori care depuseseră sesizări către companie și o parte către ANPC nu au fost, în continuare, respectate, astfel că au rămas sume de bani mari datorate acestora”.
Întrebat despre ce va face în continuare ANPC, Horia Alexandrescu a spus că vor fi analizate documentele și a precizat că transmiterea lor către autoritatae a fost întârziată de către companie, solicitându-se un termen până vineri.
”Eu cred că toate aceste lucruri au dus la decizia luată de companie ieri, în sensul că, aceștia înțelegând că până la urmă se strânge lațul în jurul unei activități care pare administrată ori greșit, ori intenționat greșit, luăm în calcul de asemenea depunerea în continuare de sesizări către organele de cercetare penală, pentru că, la momentul acela, noi am transmis o informare legată de activitatea acestei companii și ne dorim ca la un moment dat să înțelegem și noi dacă ceea ce se întâmplă a fost cu intenție, sau îmbracă sau nu și o formă penală”, a mai comentat Constantinescu.
Întrebat dacă compania Blue AIR riscă o nouă amendă din partea ANPC, Horia Constantinescu a spus: ”Cu siguranță, dacă datele transmise vor confirma informațiile primite de către Autoritate, luăm în calcul inclusiv sancționarea, pentru că nimeni nu poate fi mai presus de lege, indiferent ce invocă. Mai mult decât atât, vă rog să luați în calcul faptul că, la acel moment, reprezentantul companiei aeriene ne spunea că au șapte sute și ceva de mii de rezervări. Gândiți-vă că, dacă multe dintre acestea sunt deja achitate, ei vor continua să țină avioanele la sol, ne vom confrunta cu o avalanșă de situații ca cea de ieri”, a mai spus șeful ANPC, citat de News.ro.
El a precizat că, tot din declarațiile reprezentanților companiei, ”undeva la sfârșitul verii, în toamna acestui an cele cinci aeronave, proprietate a companiei nu vor mai avea drept de zbor”.
”De aceea, acesta ne spunea că iau în calcul închiderea companiei și tot de aceea eu am transmis consumatorilor să fie precauți în relația cu această companie”, a mai afirmat el.
Despre cei 73.000 de cetățeni păgubiți care au depus sesizări, Horia Constantinescu a spus că, in calculele lor, erau mult mai mulți și a precizat că nu știe câți au primit despăgubiri. ”Este una dintre întrebările adresate companiei, la care așteptăm răspuns, așa cum au promos, până vineri după-amiază, urmând ca în cursul zilei de luni, sperăm să ne asigure și prezența unui reprezentant pentru a întocmi un document de control”, a precizat șeful ANPC.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Ryanair a lansat "tarife de salvare" pentru pasagerii zborurilor anulate ale Blue AirPreședintele ANPC le-a recomandat celor afectați de suspendarea zborurilor să se adreseze în primul rând companiei aeriene.
”În cazul acesta, este clar că adresarea trebuie făcută și către autoritatea noastră, pentru a centraliza toate sesizările și pentru a lua în calcul inclusiv organele abilitate, să cerceteze din punct de vedere penal întreaga situație”, a spus Constantinescu.
El a arătat că ANPC a sancționat în urmă cu două luni compania Blue Air, ”pentru că și-a bătut joc, la propriu, de peste 73.000 de consumatori, datorându-le o sumă în jur de 14 milioane de euro”.
”Înțeleg că această companie, șantajândstatul român, dorește să nu plătească taxele de mediu, să nu ramburseze banii consumatorilor și dorește să facă legea ascunzându-se în spatele idee că sunt un operator român și aduc mari beneficii statului. Care sunt aceste beneficii, întreb retoric? Nu cumva mai mari beneficii ar fi adus nu numai statului cât și consumatorilor dacă ar fi respectat drepturile?. Sutem într-o situație jenantă. Înțeleg că în felul acesta se dorește forțarea mâinii autorităților, prin tratarea cumva preferențial a acestei companii”, a spus Horia Constantinescu.