Raportarea prețurilor la Consiliul Concurenței, obligatorie și pentru magazine discounter și cash&carry, dar numai la cerere

Raportarea prețurilor la Consiliul Concurenței, obligatorie și pentru magazine discounter și cash&carry, dar numai la cerere
scris 21 mar 2016

Obligația de a raporta către Consiliul Concurenței nivelul prețurilor de vânzare cu amănuntul nu va fi impusă doar pentru supermarketuri și hipermarketuri în cazul alimentelor, ci și pentru magazinele tip discounter și cash&carry, inclusiv din domeniul produselor nealimentare, fără însă ca datele să mai fie trimise lunar, ci doar la cerere, conform ultimelor discuții din Parlament, unde este pregătit un proiect de lege în acest sens.

În luna noiembrie, Profit.ro a anunțat că parlamentarii au decis să redacteze un proiect care impune supermarketurilor și hipermarketurilor să transmită lunar Consiliului Concurenței nivelul prețurilor de vânzare cu amănuntul la produsele alimentar, după ce au observat că reducerea TVA la alimente nu a condus și la scăderea prețurilor pentru alimentele de bază.

Urmărește-ne și pe Google News

"Cu toate că prin măsurile legislative luate, în ultimul timp, s-a redus TVA la 9% de la 24%, în foarte multe supermagazine și hipermarketuri prețurile la produsele alimentare de bază nu au scăzut, ci dimpotrivă au crescut sau au stagnat", își motivează parlamentarii proiectul de lege.

Aceștia consideră totodată că marile rețele de magazine determină în mare măsură prețul alimentelor, iar Consiliul Concurenței ar trebui să le monitorizeze mai atent politica de prețuri.

Companiile care nu se vor conforma acestei obligații ar putea fi sancționate cu amenzi între 20.000 și 50.000 lei, potrivit proiectului.

Top 10 Cofffre - care sunt cele mai căutate produse din magazinele online românești CITEȘTE ȘI Top 10 Cofffre - care sunt cele mai căutate produse din magazinele online românești

Ultimele discuții din Parlament relevă însă că această obligație va fi aplicată pentru "toate întreprinderile care fac parte din comerțul modern cu produse alimentare și nealimentare", de tip supermarket, hipermarket, discounter și cash&carry, dar numai la cererea instituției, nu lunar cum prevedea proiectul.

Datele vor fi transmise Concurenței pentru realizarea de analize, studii de piață sau comparații de preț.

"Propunerea permite autorității de concurență să obțină informații complete de la toate întreprinderile active în comerțul modern, respectiv întreprinderile de tip supermarket, hipermarket, discounter și cash&carry. Informațiile referitoare la prețuri ar trebui transmise doar la cererea autorității de concurență, în forma și cu frecvența necesară la un anumit moment. Motivul este acela că transmiterea lunară a datelor ar putea să nu surprindă informația sub toate aspectele relevante, având în vedere că prețurile practicate în cadrul comerțului modern se pot modifica chiar și în aceeași zi", își justifică parlamentarii modificările.

Hotelierii din Mamaia vor ca beach bar-urile să fie închise la ora 20, iar magazinele alimentare să fie amplasate doar în trei zone din stațiune CITEȘTE ȘI Hotelierii din Mamaia vor ca beach bar-urile să fie închise la ora 20, iar magazinele alimentare să fie amplasate doar în trei zone din stațiune

TVA la alimente a scăzut la 9% la toate produsele alimentare începând cu 1 iunie, iar un raport al Consiliului Concurenței redactat atunci arăta că marii retaileri au redus prețul alimentelor în medie cu 11,9% față de magazinele tradiționale, care au scăzut prețurile cu aproximativ 9,1%.

viewscnt
Afla mai multe despre
supermarket
preturi
concurentei
lunar