Piloții din Germania ai Ryanair au votat în favoarea declanșării grevei

Piloții din Germania ai Ryanair au votat în favoarea declanșării grevei
scris 30 iul 2018

Piloții din Germania ai companiei aeriene low-cost Ryanair au votat în favoarea declanșării unei greve deoarece vor să aibă contracte colective de muncă, transmit Reuters și DPA.

Și piloții din Irlanda ai Ryanair, membri ai sindicatului FORSA/IALPA, intenționează să declanșeze a patra grevă de o zi în data de 3 august și au avertizat că sunt posibile noi mișcări de protest dacă operatorul aerian irlandez nu își schimbă atitudinea, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News

Peste 120.000 de pasageri au fost afectați de grevele personalului operatorului Ryanair din luna iulie, iar dacă pasagerii afectați ar cere despăgubiri prin companiile de specialitate, aceștia ar putea încasa peste 33 milioane euro, potrivit datelor AirHelp, companie specializată în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene.

În doar opt zile de grevă, 120.000 de pasageri ar putea primi în jur de 33 de milioane de euro în total drept compensații ca urmare a anulărilor sau întârzierilor zborurilor Ryanair, cauzate de greva personalului.

FOTO Datorită voucherelor de vacanță, mulți turiști vin pentru prima dată pe litoral. Unii dintre ei pictează pereții camerelor de hotel CITEȘTE ȘI FOTO Datorită voucherelor de vacanță, mulți turiști vin pentru prima dată pe litoral. Unii dintre ei pictează pereții camerelor de hotel

Compania Ryanair le-a transmis însă pasagerilor că, "întrucât  zborurile anulate au fost cauzate de circumstanțe extraordinare, nu datorăm nicio compensație."

Cu toate acestea, Curtea Europeană de Justiție a decis anul acesta că greva personalului de zbor nu constituie o "circumstanță extraordinară".

Dacă un zbor întârzie mai mult de trei ore sau dacă este anulat, ori dacă unui pasager îi este refuzată îmbarcarea, pasagerii pot beneficia, în anumite circumstanțe, de o compensație financiară de până la 600 euro de persoană, în plus față de orice redirecționare sau rambursare a biletului oferită de compania aeriană.

Condiția este ca aeroportul de plecare să se afle în UE sau ca transportatorul aerian să aibă sediul în UE. În plus, motivul întârzierii zborului trebuie să fie cauzat de compania aeriană.

Compensația trebuie revendicată în termen de trei ani de la data întârzierii zborului.

VIDEO + FOTO Condiții extreme de teste pentru noul Porsche Cayenne, înainte de lansare: 4,4 milioane de kilometri, în deșert, în Alaska și pe circuitele de viteză CITEȘTE ȘI VIDEO + FOTO Condiții extreme de teste pentru noul Porsche Cayenne, înainte de lansare: 4,4 milioane de kilometri, în deșert, în Alaska și pe circuitele de viteză

Pe de altă parte, circumstanțe extraordinare, cum ar fi furtuni sau urgențe medicale, înseamnă că transportatorul aerian este scutit de obligația de compensare a pasagerilor. Dacă sunteți blocat la un aeroport timp de mai mult de două ore, companiile aeriene sunt, de asemenea, obligate să le ofere pasagerilor mese, băuturi gratuite, acces la comunicare și chiar cazare, dacă este necesar.

Curtea Europeană de Justiție a hotărât în luna aprilie a acestui an că toate companiile aeriene trebuie să-i despăgubească pe pasageri pentru întârzieri și anulări ale zborurilor, chiar dacă motivul pentru aceasta a fost o grevă a personalului companiei aeriene, măsură care se aplică tuturor grevelor anterioare dar și celor viitoare ale companiilor aeriene.

viewscnt
Afla mai multe despre
ryanair
compensații
greve