Circa 28% dintre clienții hotelurilor de 4 și 5 stele din România au susținut că au fost ajutați să-și care bagajele și doar 22% spun că au fost conduși către lift sau în camere, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piață 4Service Group România.
Studiul a fost efectuat în perioada aprilie-mai 2018, în cadrul a 42 de hoteluri de 4 și 5 stele din principalele orașe din țară, prin metoda ”mystery shopping”.
”Deși personalul a fost amabil, cu zâmbetul pe buze și politicos, doar 28% dintre respondenți spun că au fost ajutați cu bagajele. Și mai puțini au fost conduși către lift sau în camere, mai exact doar 22%”, se arată în studiul citat de News.ro.
Totodată, camerele hotelurilor au lăsat cea mai bun impresie respondenților, într-un procent de 94%. Studiul a analizat gradul de curățenie a camerelor, funcționalitatea aparatelor, ambianța, modul în care se prezentau toaletele și accesoriile esențiale unui sejur.
”Hotelierii au primit note foarte bune și în privința informațiilor pe care le-au solicitat turiștii, obținând un grad de mulțumire de 91%. Cei ce au dat informațiile sunt, spre deosebire de anul trecut, mai amabili și mai bine pregătiți”, se arată în comunicat.
Note puțin mai mici s-au înregistrat în privința meselor, mai exact cina și micul dejun. Chiar și așa, hotelurile au primit procentaje de aproape 80% în privința gradului de mulțumire.
”Micile nemulțumiri s-au axat nu pe meniul prezentat sau calitatea mâncării ci pe gradul de pregătire sau amabilitate a pesonalului. În schimb, la capitolul curățenie, majoritatea hotelurilor au primit note aproape de maxim”, se arată în comunicat.
Experiențele plăcute s-au înregistrat nu doar în timpul șederii, ci și la final, în cadrul procedurilor de check-out, cu un punctaj de 81%. Din nou, lipsa ajutorului cu bagajele au tras media hotelurilor în jos, potrivit studiului.
”În schimb, hotelurile au punctat bine la capitolul feedback, implementând mai multe modalități prin care turiștii pot lăsa sugestii sau pot intra în contact cu personalul responsabil. Unul dintre noile instrumente, Sarafan, a fost recent introdus pe piața românească, și facilitează contactul direct dintre clienți și managementul companiilor, prin simpla scanare a unui cod QR”, se arată în comunicat.