Angajatorii din majoritatea sectoarelor de activitate vor continua angajările și în primul trimestru din 2016, dar mai ponderat decât în ultimele trei luni ale acestui an. Cele mai mari creșteri de personal sunt preconizate în comerț, la polul opus situându-se sectorul de energie electrică, apă, gaze, potrivit unui studiu Manpower.
”În nouă din cele 10 sectoare de activitate cuprinse în studiu, angajatorii se așteaptă la creșteri ale nivelului de personal. Cea mai robustă prognoză pentru intervalul ianuarie - martie 2016 este formulată în sectorul comerț cu ridicata și cu amănuntul, unde mai mult de 1 din 4 angajatori raportează planuri de creștere a numărului total de angajați. (…) Singura previziune negativă rămâne însă cea din sectorul energie electrică, apă, gaze, unde angajatorii au raportat intenții pozitive o singură dată în ultimii aproape trei ani”, se arată în studiul Manpower.
Compania notează că, deși majoritatea sectoarelor vor să facă noi angajări, intenția este mai moderată decât în ultimul trimestru al acestui an în 8 din cele 10 sectoare analizate, cel mai abrupt declin fiind raportat în sectoarele construcții și industrie prelucrătoare.
Din punct de vedere regional, previziunile sunt pozitive pe tot cuprinsul țării, angajatorii din regiunile Centru și Nord-Vest fiind cei mai optimiști, pentru al doilea trimestru consecutiv.
De asemenea, perspectivele de angajare continuă să fie pozitive indiferent de dimensiunea organizației, dar angajatorii din companiile mari, cu peste 250 de angajați, sunt din nou cei mai optimiști. Angajatorii din firmele cu până la 10 angajați sunt cei mai prudenți.
”Încrederea angajatorilor este combustibilul care alimentează creșterea de locuri de muncă necesară României și impulsionează retenția talentelor de care companiile ce activează în țara noastră au nevoie. Văzând că încrederea persistă, ba chiar crește în unele sectoare de activitate, reacția nu poate fi decât pozitivă, dar este bine să ne reamintim că în această perioadă post-recesiune companiile sunt mai dispuse să-și ajusteze rapid planurile de angajare decât erau în trecut, și răspund unui mediu schimbător făcând ele însele schimbări”, afirmă Valentin Petrof, directorul general al ManpowerGroup România.
ManpowerGroup administrează acest studiu predictiv încă din 1962, iar în prezent în cercetare sunt incluși peste 59.000 de angajatori din 42 de țări și teritorii.
Pentru România, cercetarea de teren s-a derulat în intervalul 14 - 27 octombrie 2015 pe un eșantion reprezentativ de 625 de angajatori.