Compania aeriană irlandeză Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa și al patrulea operator aerian care acționează în România din punct de vedere al cotei de piață, a "înțepat" public Tarom, transmițând călătorilor, într-un mesaj postat pe Facebook, să renunțe la tarifele mari practicate de compania românească și explicându-le că, la același preț cât pentru un zbor Tarom, ppot cumpăra 10 zboruri cu Ryanair.
În replică, Tarom a amintit o declarație dintr-o conferință de presă a lui Michael O'Leary, CEO Ryanair, în care acesta mulțumea Tarom, spunând că, fără ajutorul companiei naționale, Ryanair nu ar fi existat, deoarece, în primii ani, folosea aeronave, piloți și ingineri ai Tarom.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ryanair estimează că va transporta aproximativ 2,6 milioane de pasageri din și înspre România în anul fiscal 2018 (perioada aprilie 2017-martie 2018), reprezentând o creștere anuală de 40%.
Compania vrea să lanseze 13 noi rute pe piața românească în această vară. La nivel de grup, Ryanair vizează creșterea traficului cu 2 milioane de pasageri în anul fiscal 2018, până la 119 milioane, dar planurile de creștere pe piețele din Europa ar putea fi îngreunate din cauza ieșirii Marii Britanii din UE.
Tarom a pierdut în ultimii ani din piața locală, odată cu pătrunderea curselor low-cost.
Astfel, Tarom a pierdut anul trecut și poziția a doua în clasamentul liniilor aeriene prezente în România, fiind depășită de Blue Air.