Guvernul lansează o platformă online prin care "Comisia de tăiat hârtii" așteaptă propuneri de debirocratizare

Guvernul lansează o platformă online prin care "Comisia de tăiat hârtii" așteaptă propuneri de debirocratizare
scris 24 feb 2016

Guvernul deschide o platformă online, la adresa maisimplu.gov.ro, prin care persoanele fizice și oamenii de afaceri pot transmite autorităților atât problemele birocratice cu care se confruntă în relația cu administrația, cât și propunerile de simplificare prin eliminarea anumitor acte. Datele astfel primite vor fi analizate de către membrii "Comisiei pentru tăiat hârtii", structură a cărei înființare a fost anunțată de Profit.ro la începutul lunii februarie.

"Astăzi lansăm platforma a ceea ce am numit noi «Comisia de tăiat hârtii», care să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcționarea administrației care să ducă la o debirocratizare", a anunțat premierul Dacian Cioloș în ședința de miercuri a Guvernului.

Urmărește-ne și pe Google News

El a precizat că au fost deja identificate unele situații considerate absurde chiar de către Guvern în procedurile administrative, precum cea în care mamelor care tocmai au născut li se solicită să depună 3 dosare practic cu aceleași documente, pentru a primi indemnizația de creștere a copilului, alocația de stat pentru copii și, respectiv, stimulentul de inserție. Guvernul consideră că această problemă poate fi rezolvată prin impunerea redactării unui singur dosar.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

A fost constatat de asemenea că un șomer trebuie să achite circa 30 de lei pentru a obține anumite date și documente necesare acordării indemnizației de șomaj, intenția Executivului fiind acum de a permite transmiterea acestor informații gratuit, pe baza unei simple cereri.

Guvernul lansează o platformă online prin care

O altă problemă birocratică descoperită este legată de cazierul judiciar, care trebuie obținut pentru diferite acte emise însă de aceeași instituție.

EXCLUSIV Schimbările pregătite de Guvern, la cererea ANAF, care vor zgudui regulile insolvenței CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Schimbările pregătite de Guvern, la cererea ANAF, care vor zgudui regulile insolvenței

"Ministerul de Interne elaborează cam peste 2 milioane de caziere judiciare în fiecare an, de multe ori aceeași persoană luând mai multe caziere judiciare pentru diferite dosare care vizează aceeași instituție, de exemplu pentru obținerea permisului auto sau a carnetului de identitate. Ar trebui să punem la punct o modalitate prin care oamenii să nu mai ia cazierul judiciar de la un ghișeu și să îl ducă la alt ghișeu", a spus Cioloș.

La începutul lunii februarie, șeful Cancelariei premierului,  Dragoș Tudorache, a anunțat, într-un interviu pentru Profit.ro, că Guvernul va înființa "Comisia de tăiat hârtii", prin care și-a propus să reducă totalul costurilor impuse oamenilor de afaceri prin taxe administrative, precum cele pentru obținerea unei autorizații.

Decizia a fost luată după ce autoritățile au constatat, conform unui document obținut de Profit.ro, că aceste costuri au însumat, în 2013, aproximativ 3 miliarde de euro (2,1-2,2% din PIB-ul aferent acelui an).

viewscnt
Afla mai multe despre
guvern
comisie
birocratie