Mai mult de jumătate dintre peste 200 de companii din diferite domenii care au răspuns unui chestionar pe această temă au organizat și vor continua și anul acesta să organizeze teambuilding-uri pentru angajați, în principal singure, cu resurse interne, pe o perioadă de 2 zile, la munte, la mare sau în Delta Dunării.
Bugetul mediu pentru o zi este cuprins între 50 de euro/persoană și 100 de euro/zi/angajat.
Ca și activități de teambuilding, companiile din România preferă în egală măsură activitățile motivaționale, distractive, dar și provocatoare, cu elemente de adventure. Activitățile creative (pictură, teatru, dans) sau mini-programele de training (comunicare, time management, dezvoltare personală) sunt mai puțin atractive.
Astfel, 54% dintre firmele respondente au arătat că organizează anual teambuilding-uri pentru angajați, 14% organizează semestrial și 25% oferă o dată la câțiva ani astfel de programe angajaților, relevă un sondaj al Vision Consulting, furnizor cu peste 10 ani de experiență în organizarea evenimentelor de teambuilding.
52% dintre companiile care au răspuns sondajului recunosc că își organizează singure, cu resurse interne, evenimente de tip teambulding, pentru motivarea angajaților, iar 45% aleg să lucreze cu firme specializate în organizarea evenimentelor corporate.
În acest an, 58% dintre firmele respondente vor organiza un program de teambuilding, iar 28% vor organiza două astfel de programe. Dacă anul trecut 21% nu au organizat niciun eveniment, anul acesta doar 8,7 % nu alocă bugete pentru motivarea angajaților prin programe de teambuilding, susține sursa citată.