Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a comparat, vineri, produse alimentare asemănătoare vândute de același hipermarket în România și în Franța, pentru a demonstra astfel practicarea unui dublu standard de calitate de către rețelele comerciale multinaționale.
Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a arătat că eticheta unui pachet de biscuiți Petit-Beurre comercializat în România indică un conținut de grăsimi vegetale, în timp ce eticheta unui pachet de biscuiți Petit-Beurre vândut în Franța de același comerciant indică un conținut de produs lactat. Produsele comparate erau din același brand, Petit-Beurre, dar din sortimente diferite, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Președintele ANPC, Marius Pîrvu, a respins posibilitatea ca diferența semnificativă de preț dintre cele două produse să fie motivul determinant al conținutului diferit al acestora. Președintele ANPC a susținut că există un dublu standard de calitate utilizat de comerciant pe cele două piețe, prin faptul că ambele produse sunt vândute sub același brand - Petit-Beurre.
De asemenea, directorul general al ANPC a comparat un croissant cu caise vândut de un supermarket în România, cu același croissant vândut în Franța de același supermarket. Potrivit etichetelor, croissantul comercializat în România are piure de caise cu o concentrație de caise în proporție de 2%, iar croissantul vândut în Franța include piure de caise cu o concentrație de caise de 35%. Și în cazul acestei comparații, conducerea ANPC a susținut că prețul este irelevant și că rețeaua de retail practică un standard diferit de calitate în România comparativ cu piețele din Europa de Vest.
În context, Marius Pîrvu a acuzat marile rețele comerciale prezente în România de practicarea unui dublu standard în ceea ce privește calitatea.