Sistemul bonus-malus, în funcție de care prețul RCA variază cu zeci de procente, va fi, cel mai probabil, modificat, spune Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor Auto din România (BAAR). Potrivit acestuia, asigurătorii vor avea, de asemenea, posibilitatea de a include în tarif variabile care țin de comportamentul în trafic al șoferilor.
"Vom încerca să scădem cumva frecvența daunelor și ne-am gândit să umblăm la comportamentul șoferilor. Trebuie să vedem cum putem colabora cu poliția pentru a obține informații referitoare la șoferi. De exemplu amenzi de circulație", a spus Roșu.
Potrivit acestuia, la nivelul BAAR se discută mai multe variante inclusiv pentru modificarea sistemului bonus-malus care, din decembrie 2016 a fost redus la 8 categorii de bonus și opt de malus, ceea ce face ca șoferii cu multe daune să fie penalizați mai puțin, iar cei fără daune să beneficieze de o reducere insufiecientă față de tariful standard al RCA. În opinia acestuia, în prezent, diferențierea între bonus și malus nu este clar stabilită.
Este posibilă revenirea la sistemul vechi, în care bonusul ajungea până la 50% din tarifului maxim, iar malusul (aplicat șoferilor cu daune) presupunea majorări de preț cu până la 100%. În prezent, atât bonus cât și malus se opresc la 32% plus sau minus din prima standard.
În România sunt peste 5 milioane de șoferi asigurați, dintre care doar 7% produc daune pe parcursul unui an. Restul beneficiază, în mod normal, de încadrarea la o categorie de bonus.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum