Sameday Courier (SDAY), primul operator românesc de curierat rapid listat la Bursa de Valori București (BVB), a raportat o cifră de afaceri pe primul semestru de 6.026.487 lei, în creștere cu 36% față de perioada similară a anului trecut.
Profitul companiei a crescut cu 88 % față de primul semestru din 2015. Rata de profit corespunzătoare perioadei ianuarie-iunie 2016 a fost de peste 15 %, valoarea acestuia pe primul semestru al anului 2016 fiind de 911.677 lei.
La jumătatea lunii februarie a anului trecut, Sameday a devenit primul operator românesc de curierat rapid listat la Bursa de Valori București și prima companie românească listată pe platforma AeRO a BVB.
CITEȘTE ȘI Profit Financial Forum: Operatorii de plăți online vor restricționarea cash-ului la firmele de curierat„Avem o creștere de doua cifre a veniturilor și a profitului, am atins deja după primul semestru aproape dublul profitului realizat pe întreg anul trecut și suntem în linie cu obiectivele stabilite pentru acest an. La fel ca în fiecare an din ultimii trei, rezultatele ne determină să afirmăm că este cel mai bun semestru al nostru de până acum, însă rezultatele trebuie abordate cu echilibru, explicația regăsindu-se atât în factorii interni, cât și în mărimea companiei și în conjunctura generata de o piață în evoluție.
Piața se consolidează și în același timp crește, iar provocările vin în primul rand din zona de gestionare operatională a dezvoltării. Cresc zona de e-commerce, livrările către persoane fizice, crește nevoia pentru livrările programate la anumite ore și am văzut evoluții care ne-au determinat să venim în întâmpinarea nevoilor clientului destinatar, de a controla cât mai bine nu doar la ce oră primește ceva, dar și unde o poate face. Prin urmare, volumul a determinat inclusiv creșterea vizibilității noastre, atât pe șosele cât și prin continuarea deschiderii în regim de permanență a unor puncte de livrare fixe.”, a spus Lucian Băltaru, acționar și General Performance Manager la Sameday Courier.
Majorarea cifrei de afaceri a fost determinată de creșterea volumului de trimiteri, în condițiile în care toate liniile de business au înregistrat evoluții pozitive. Creșterea cifrei de afaceri a fost susținută de dezvoltarea segmentul de livrări în aceeași zi, concomitent însă cu majorarea volumului proiectelor cu livrare adresată, a doua zi.
„Compania a avut o creștere peste media pieței, au crescut încasările, a crescut eficiența cu care se fac lucrurile, rezultatele sunt edificatoare. După ce am decis și în acest an acordarea către acționari de dividende aferente rezultatelor anului trecut, cu un randament brut de peste 6 %, superior celor anterioare și dobânzii bancare, iată ca sunt create toate premisele pentru a înregistra în consecință și în acest an o creștere a valorii companiei, principalul obiectiv al oricărui proiect antreprenorial. Rămân la convingerea din urma cu 10 ani, anume că «samedaismul» va fi noua religie în curierat, mai ales în privința livrărilor la nivel local, Sameday va juca un rol relevant în consecință și cred de asemenea ca „Lokko” – sistemul inovativ de gestionare al comenzilor și prima aplicație de tip Uber pentru curierat din sud-estul Europei - va juca un rol din ce în ce mai determinant și pentru Sameday Courier”, a afirmat antreprenorul Octavian Bădescu, fondator și acșionar majoritar al companiei.
Conform bugetului stabilit, managementul Sameday Courier estimează, la nivelul întregului an 2016, o creștere a cifrei de afaceri a companiei peste media pieței din toate punctele de vedere, vizând atingerea unui volum în valoare de aproximativ 2,5 milioane Euro în condițiile înregistrării unei rate a profitabilității de două cifre.
Sameday Courier este furnizor principal pe segmentul livrărilor în aceeași zi pentru peste 1.000 de companii mari din România.