Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a atribuit S&T România un contract pentru furnizarea unui sistem IT destinat emiterii actelor de stare civilă, parte a proiectului care va permite românilor completarea online a formularelor pentru eliberarea certificatelor de naștere, căsătorie, divorț sau deces și digitalizarea tuturor documentelor, inclusiv a celor vechi. Estimat la 45,2 miloane de lei, fără TVA, contractul a fost atribuit pentru suma de 39,2 milioane de lei, fără TVA, și va avea o durată de 25 luni.
Subcontractorii S&T România sunt ARA Software Group - 5%, Tema Energy - 7%, Business Smart & Integrated Projects - 5% și SolvIT Networks - 7%.
Ceilalți ofertanți au fost Telekom România Communications (subcontractor Trencadis Corp – 80%, Power Net Consulting și Cognity Grecia – terți) și Star Storage (terț Comp Polonia).
De asemenea, oferte au fost depuse de asocierile formate din Starc4Sys (lider) și ENEA Services România, Quality Business Solutions (lider), Metalubs Balkans și All Businesses Management (Siveco România – terț, subcontractori Technohub – 4%, SolvIT Networks – 16%, Teamnet International – 10% și Soft Invest – 10%), Certsign (lider), Altimate și UTI Servicii și Mentenanță (UTI Grup – terț), Net Brinel (lider), Data Ware Consulting și Royal Tech Int (Romus Trading&Development și Gama Computers - terți, subcontractor SIVECO România – 25%), precum și Maguay Computers (lider), Phoenix IT și Logika IT (subcontractori Info World – 10%, Synotech Global Services România - 15%, Intergraph Computer Services – 3% și SolvIT Networks – 10%).
CITEȘTE ȘI Poliția Română va avea un sistem IT de recunoaștere facială, care va spori "calitatea serviciului de ordine și siguranță publică în beneficiul cetățeanului"Finanțarea va fi asigurată din fonduri de europene nerambursabile (Programul Operațional Competitivitate – POC).
“Obiectivul principal al proiectului constă în informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru emiterea și eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații primare de stare civilă. Prin implementarea proiectului «Sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă – SIIEASC», pentru evenimentele de viață, așa cum sunt acestea descrise în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România – SNADR (naștere, căsătorie, divorț, deces etc.) și grupate în categoria «stare civilă», vor fi furnizate servicii electronice, la nivelul 4 de sotisficare”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
Punerea în funcțiune a sistemului IT va reduce timpul necesar procesării tranzacțiilor informațiilor de stare civilă și a cheltuielilor de stocare a informațiilor pentru administrațiile locale și centrale legate de un număr de 5 servicii, pentru cele 4 evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.
De asemenea, proiectul va conduce la creșterea gradului de interoperabilitate a sistemelor centrale și locale care prelucrează informații de stare civilă specifice serviciilor corelate cu cele 4 evenimente de viață primare și va elimina redundanțele informaționale existente în sistemele locale și centrale care prelucrează informații de stare civilă.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Marsh: Piața asigurărilor se va contracta în acest an. Ultimul declin al pieței a fost în 2014. Atenție la riscul ciberneticProiectul include și o componentă de digitizare a documentelor de stare civilă emise în ultimii 100 de ani, aferente evenimentelor de viață primare.
“Activitatea de digitizare vizează actele de stare civilă întocmite în perioada de referință de către oficiile de stare civilă (aprocimativ 75 milioane de documente)”, se precizează în caietul de sarcini.
Pentru punerea în practică a proiectului "Sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă – SIIEASC", statul a încheiat mai multe contracte.
Astfel, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a atribuit în luna iunie 2019 două contracte pentru furnizarea echipamentelor de comunicații și licențelor destinate sistemului IT.
CITEȘTE ȘI FAN Courier începe în acest an construcția hub-ului din Cluj, o investiție de 5 milioane euroFirmele câștigătoare sunt Trencadis Corp - 13,4 milioane de lei, fără TVA, și Nova Tech Integrated Solutions - 2,92 milioane de lei, fără TVA. Cele două contracte au fost estimate la 19,89 milioane de lei, fără TVA.
De asemenea, STS a atribuit Invite Systems, în luna mai 2019, un contract de 2,88 milioane de lei, fără TVA, pentru servicii de instalare și punere în funcțiune echipamente de comunicații pentru implementarea proiectului SIIEASC. Contractul a fost previzionat la 2,89 milioane de lei, fără TVA.
Un alt contract, estimat la 7,3 milioane de lei, fără TVA, a fost atribuit de STS în septembrie 2019 și prevede furnizarea de servicii de comunicații pentru implementarea proiectului SIIEASC. STS a încheiat trei acorduri-cadru cu RCS&RDS, Orange România, UPC România, Vodafone România, Telekom România Communications și asocierea formată din Telekom România Mobile Communications (lider) și Telekom Romania Communications. Suma celor trei acorduri se situează sub un milion de euro, fără TVA.
CITEȘTE ȘI Taiwanezii de la Promate și Dan Ostahie, șeful Altex, își urcă puternic business-ulTot în septembrie 2019, MAI a atribuit Telekom România Communications (fost Romtelecom) un contract pentru servicii de digitizare a registrelor de stare civilă. Compania va încasa 34,63 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat de 46,1 milioane de lei, fără TVA.
Contractul a fost semnat pe 30 de luni. Subcontractorii Telekom România Communications sunt Primul Meridican – 30%, Trencadis Corp – 15%, Complex Systems Development - 15% și Digital Archiving Solutions – 2%.
Istoric
Statul a mai încercat să pună în funcțiune acest sistem IT, dar a anulat cele două proceduri.
Prima dată s-a întâmplat în 2011, când Ministerul Comunicațiilor a anulat procedurile unei licitații internaționale pentru achiziționarea unui sistem IT de emitere a actelor de stare civilă, din lipsa fondurilor bugetare pentru proiect și a unor schimbări legislative cu impact asupra specificațiilor tehnice din documentație.
Costul total al proiectului se ridica la 69,4 milioane de dolari, contribuția Guvernului fiind de 9,4 milioane de dolari.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Orange România, chemat în instanță pentru despăgubiri de peste 17 milioane de euro. Sunt invocate practici apreciate ca anticoncurențialeA doua licitație a fost anulată în noiembrie 2014 de fostul Minister pentru Societatea Informațională, în prezent Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
Estimată la 150 milioane de lei, procedura a fost anulată pentru că ar fi încălcat mai multe principii ale achizițiilor publice, cum ar fi transparența și eficiența utilizării fondurilor.
"Autoritatea contractantă, în temeiul articolului 209, alineatul (1), litera c) și alineatului (4), litera b) din OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, anulează procedura de achiziție publică de servicii, deoarece autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a încheia contractul și de a adopta măsuri corective fără ca acestea să ducă la încălcarea principiilor prevăzute la articolul 2, alineatul (2) din OUG 34/2006 necesar finalizării procedurii de achiziție publică", se arată în anunțul de participare al licitației, disponibil pe www.e-licitatie.ro.
CITEȘTE ȘI O fostă șefă ICI București a pierdut un proces cu ANI, care a amendat-o că nu și-ar fi publicat declarațiile de avere și intereseÎn decembrie 2013, ministerul a desemnat asocierea formată din Romsys, Indra Sistemas și Mercury 360 Comunication câștigător al licitației, consorțiul solicitând 117,8 milioane de lei, cu TVA, pentru realizarea proiectului "Sistem Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilã - SIIEASC".
UTI Grup a contestat rezultatul în instanță, care a hotărât reevaluarea ofertelor de către minister.
Oferta UTI, în consorțiu cu CertSign și AM Project Design & Consulting SRL, a fost de 150,8 milioane de lei, cu TVA.
La licitație a participat și asocierea S&T România, Siveco România, Expert One Research, Frontal Communications și BCS Business Consulting Software, cu o ofertă de 150 milioane de lei, cu TVA.
În luna mai 2014, ministerul a reevaluat ofertele și a stabilit drept câștigător al licitației consorțiul condus de UTI Grup.
După reevaluare, Romsys a contestat rezultatul la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a respins cererea în iulie 2014.
Ulterior, decizia CNSC a fost contestată de Indra Sistemas la Curtea de Apel București, care a decis să respingă plângerea formulată.