Banca Comercială Română, al doilea jucător de profil, a fost sancționată cu amendă de 5.000 de euro pentru că ar fi colectat copii ale actelor de identitate ale clienților persoanelor fizice (minori și reprezentanți legali) prin intermediul telefonului personal al unei angajate a băncii și ar fi transmis copiile acestor acte la nivelul operatorului, prin aplicația Whatsapp, cu încălcarea procedurii de lucru interne.
Amenda a fost aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Instituția a constatat, în urma unei reclamații, o colectare a copiilor actelor de identitate ale clienților persoanelor fizice (minori și reprezentanți legali) prin intermediul telefonului personal al unei angajate a operatorului, precum și transmiteri ale copiilor acestor acte la nivelul operatorului, prin aplicația Whatsapp, cu încălcarea procedurii de lucru interne.
BCR este parte a grupului austriac Erste Bank și numărul doi în clasamentul băncilor locale după nivelul activelor la finele anului 2019.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, în calitate de autoritate publică centrală autonomă cu competență generală în domeniul protecției datelor personale, reprezintă garantul respectării drepturilor fundamentale la viață privată și la protecția datelor personale, statuate cu precădere de articolele 7 și 8 din Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene, de articolul 16 din Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene și de articolul 8 din Convenția europeană pentru apărarea drepturilor omului și libertăților fundamentale.